Hej alle, Indenfor ca. 3 uger lancerer vi en marketingportal på MarketingGuide.dk. Ideen er noget a la www.stressterapi.dk hvor der er info, viden og gode råd om marketing, samt et register af alle virksomheder der på en eller anden måde berører marketing. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad netop DU kunne tænke dig at finde i en marketingguide? Hvad synes du der er brug for? Hvad kunne være fedt? Hvad kunne måske være ufedt? Jeg vil gerne høre alles mening, hvis I lyster.. |
Er din interesse Marketing?
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
|
Hej Peter, Tak for dit indlæg.. Hele ideen med portalen er netop det, og det er også klart.. og dit firma har faktisk været på listen længe :) |
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Ja, en form for anbefaling fra nuværende kunder, og måske en liste over de kunder, som anvender TM bureauet lige nu... Jeg har netop været på jagt efter et TM bureau, men fandt et igennem personlige kontakter (det var en jungle at finde på nettet). Så et kanon initiativ med en marketing side. Jeg vil da også gerne have et forum med gode råd, mv. kolleger imellem. Eventuelt præsentation internt af hinandens kompetencer og produkter. Vi har nok alle forskellige indgangsvinkler og produkter at tilbyde. |
Hej Martin, Ja der er virkelig brug for sådan en portal med anbefaling.. Jeg har selv benyttet en del telemarketingfirmaer og det er en jungle. Vi har nu et register af omkring 120 telemarketingfirmaer. Oveni kommer så alle de andre kategorier som callcentre, rådgivning, analysebureauer, reklamebureauer, rekruttering og personaleudvælgelse, vikarservice, telefonpasning, freelancere, kurser, coaching og meeeeeget mere... :) Vi har nu samlet ca. 900 virksomheder, og der kommer flere til... Mht. forum.. så er jeg helt enig.. men jeg har før forsøgt forum i en helt anden genre.. jeg synes det er svært at få gang i et forum med nok indlæg, før det ser spændende ud på et site, og ikke ser "tyndt" ud... Men det kan være amino''er herinde vil hjælpe... Jeg har da pænt mange i tankerne herinde fra bl.a. til at skrive en masse om marketing, SEO osv.. Men det hele kommer snart.. Ellers flere gode råd? |
Der er helt sikkert mange fra Amino som vil give en masse gode råd, men så er der det med målgruppen. Hvis det udelukkende er kolleger eller konkurrenter, er der måske en del, som vil holde tilbage med de gode tanker. Det er noget andet med Amino, hvor der også er rigtig mange potentielle kunder, som læser indlæggene. At starte et forum kan være (ER) en stor omgang, og kræver mindst to personers aktive, løbende og engagerede kommunikation i en lang opstartsperiode. Nå der først er ved at komme flere på, så bliver det bedre. Men hvis du har et netværk på 900 virksomheder, må der da være grobund for at sparke forummet igang rimeligt hurtigt... hvis der ellers er en gulerod (evt. kunder / samarbejde) for debattørerne at hente fra dit forum. Du får nok ikke en masse dygtige marketing folk til at ryste alle deres guldkorn ud af ærmet til konkurrenterne på din portal, hvis de ikke kan få noget igen... :-) |
|
Haha... ja, det kan være, at lidt skidzofren adfærd er vejen frem i et forum.... PS.. I virkeligheden er der kun to brugere på Amino: DIG og Martin Thorborg... ;-) |
Hvad er det ikke normalt ?, jeg har 650 brugernavne her inde |
Hej Alle og tak for jeres svar... Ja, jeg synes også at have læst lidt om Thorborg og hans adskillige personligheder :))) Det er måske vejen frem. |