hey alle herinde, Jeg er en 21 årig ung gut der lige har startet et APS selskab, fået moms nr. smidt 80.000 kr kapital ind via hjemmesiden Nemreg.dk. Jeg åbner en sandwich forretning næste måned. Jeg er direktør i firmaet. Vi er kun mig og min far som medarbejder pt. Huslejen er 12.000 kr. I lejekontrakten står der "man er bundet i 5 år." Man kan kun komme ud af den, hvis man finder en anden lejer. JEG HAR IKKE UNDERSKREVET DEN ENDNU. Mit spørgsmål er således : EX. Pludselig efter 7 måneder køre forretningen dårlig, hvis nu jeg ikke kan betale min husleje, er jeg stadig bundet i 5 år til huslejen ??? Hvad er det helt APS hjælper med ? Kan en konkurs redde mig for at være bundet i 5 år ? Jeg er rigtig bange for at en dag forretningen køre dårlig og jeg stadig hænger på den 5 årige husleje... Håber i kan hjælpe
mvh Joseph fra Værløse |
Hej Joseph
Ro på ;-) Lejekontrakten skal stå i Aps'ets navn og hvis ApS'et går ned, så går lejeaftalen også ned - men ikke dig. Det er fordelen ved ApS og A/S - at man har det der hedder begrænset hæftelse, dvs. I hæfter ikke personligt for de aftaler ApS'et indgår.
Jeg tror du har det ligesom alle andre i disse tider, hvad nu hvis ? Men altså ApS og A/S er gode selskabskonstruktioner der sikrer dig mod at hæfte personligt. Selvfølgelig kun hvis du underskriver på vegne af ApS'et. Så du skal sikre dig at der i lejekontrakten står dit firmanavn og ikke dig.
Og så lige lidt ublu reklame ;-) Jeg lever af at hjælpe små og mellemstore virksomheder med økonomi og administration - så hvis du har brug for mere hjælp kan du altid ringe på 70 26 99 11.
Der kommer sikkert en masse andre svar, men her var ihvertfald min vurdering.
Bedste hilsner fra
Stig