Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb før etablering af virksomhed, må man det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Må man overhovedet købe varer ind, før man registrere sin enkeltmandsvirksomhed, altså af sine egen private formue?

Jeg spørger, fordi jeg gerne vil mine egne billeder af produkterne, som skal sælges på hjemmeside.

Eksempel:

Jeg indkøber fx for 5000 kr. i nogle produkter før jeg starter virksomheden op - er det lovligt?

Hvis ja, hvorledes skal de 5000 kr. gøres op i virksomheden regnskab når virksomhedens starter op?

Hvis nej, så skal man altså indskyde fx. 5000 kr. i virksomheden, og købe fra denne konto?

Jeg vil gerne have et godt og overskuelig svar - fx med brug af eksemplet på 5000 kr. idet jeg går meget op i, at det hele skal være ført efter bogen.

På forhånd Tak for din opmærksomhed - dejlgt forum at kunne benytte.

Mvh RS

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:58
Hvorfor ikke bare se at blive registreret?

Det koster ikke noget og er generelt ikke farligt så længe man husker at betale sin moms til tiden.

Jeg mindes der er nogle regler omkring ting indkøbt før start, at der er en periode optil hvor man kan afløfte moms og sådan, personligt ville jeg nok bare vente med at købe ting til jeg var registreret, det tager kun et par dage, og kan gøres online på webreg.dk med digital signatur.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 13:06
Tak for din besvarelse.

Kender du et sted hvor man kan få oplyst så nogle regler?

Har nemlig søgt på nettet, og kan ikke rigtig komme frem til noget.

Mvh RS

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:47

Da, du må godt købe ind, før du starter, men ikke i ubegrænset lang tid og ikke hvad som helst. Men helt konkrete driftsmidler, som er nødvendige for at igangsætte virksomheden og et par måneder eller tre før er OK. (Nogle rådgivere siger seks måneder, men det har jeg aldrig kunnet finde på tryk noget sted.)
Det er dog bedre at starte virksomheden nu og indskyde 5000 kr., som du registerer som personligt indskud i dit regnskab og så bruge pengene derfra. Så er du helt sikker på, at der ikke bliver noget momsvrøvl.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 23:20
Hej

Tak for dit svar, jeg indsætter bare pengene ind på kontoen, så køber jeg ind derfra.

Mvh RS

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 23:32
Ring til skat!
De er helt vilde for at svare på disse spørgsmål.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)