Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At blogge om sin virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet det meste af aften at lede efter folk som blogger/har blogget om det at starte en virksomhed op, men er ikke rigtigt kommet frem til noget intressant.

Jeg har sat og tænkt lidt på værdien af sådan blog set i forhold til markedsføring værdien ?

Lad os tage et fiktivt eksempel, lad os forestille at jeg skal starte en fysisk forretning op, hvor jeg så blogger jævnligt med hvad der nu sker i denne opstartsfase. Det kan jo være alt, lige fra de problemer man støder ind i, ens tanker, markedsføring, papirnusseri, økonomi osv. 

Nu tog jeg et eksempel på en forretning, hvor kunde grundlaget nok er meget begrænset, men det kunne feks. også være en webshop, hvor kunde grundlaget er meget større.

Andre kunne så følge med i sådan en proces, nogen kan måske enda give råd, man kan få en dialog med læserne, nogen kan komme med ideer osv. 

Kan du se noget fornuftigt i ideen ? eller skal jeg bare glemme det hurtigst muligt ;-)  Har du måske selv gjort noget ligende eller kender til nogen som har gjort, så ryst gerne ud af dine guldkorn.

Det tætteste jeg er kommet på noget ligende på dansk er byggerier, hvor man følger det fra start til slut.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville blogge løs hver der skete noget nyt i  jeres branche vis altså i har plads på siden

hver gang du fik nye produkter ud med nyheden på hjemmesiden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tænkte jeg mere på selv opstartsfasen, hvor man blogger fra ide fasen og til produktet er færdig, eller man er klar til at åbne eller hvad slags virksomhed man nu har gang i.

Det var mere den del, jeg var intresseret i at få lidt input til og ikke mindst nogle links hvis der er andre som allerede har gjort det.

Men efter en nat hvor der er blevet tænkt lidt på det, er jeg bange for at sådan en blog måske mere ville henvende sig til/være mere intressante for andre iværksættere og folk som går med samme planer end det kunne have interesse for kommende kunder, så ved ikke helt hvor meget det vil give og betale sig, set i forhold til kommende kunder.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at hvis du inddrager potentielle kunder i udformningen, så vil det være super fedt. Nu ved jeg ikke, hvad type virksomhed du tænker på, men det kunne f.eks. være, at du starter fra bunden med en idé om at ville sælge sokker.

Så laver du et blog indlæg om, hvorfor du tror, der er et marked for sokker. Men du vinkler den sådanne, at folk får lyst til at give deres mening til kende. Altså, du skriver måske, at du pure nægter at sælge grå herresokker, fordi der umuligt kan være et sobert marked for dem. Dette kan potentielle kunder så be- eller afkræfte, og en dialog er startet.

I virkeligheden kunne det være et fedt koncept helt fra starten af at sige: "Hvad ønsker fruen?" (herren, teenageren, hunden, whatever...)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)