Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International affiliate side

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i dag et par danske affiliate sider, men kunne godt tænke mig og lave et par internationale sider.

De danske sider jeg har er mest omhandlende ting, abonnementer og lignende der er målrettet det danske markede, men hvad gør man med internationale sider?

Planen var der primært skulle være reklamer fra udenlandske partner programmer og ingen adsense.

Mit største problem er nok jeg ikke helt har set lyset i hvordan jeg skal gribe det an, så jeg håber der er nogen der kunne give mig nogle forslag til hvad siden kunne omhandle og evt. et par eksempler på internationale sider?

Gerne svar i en PB.

Mvh Kristian

Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:49

Hej Kristian et godt råd ville evt. være at kigge nærmere på mikkelsenmedia de kører kampagner fra forskellige lande som: Danmark, Sverige, Norge, England, Tyskland, Spanien og Finland. Hvis du derimod gerne vil ind på det amerikanske marked kan jeg kun varmt anbefale dig clickbank og commision junction som er verdens førende indenfor affiliate marketing. Der findes selvfølgelig også alternativer som Buy.at der har et mindre udbud af kampagner men som også har kampagner til nogen af de andre lande. 

Hvad angår idé til en side, så er det vel bare at foretage nogen søgninger og se hvilke sider i de lande du ønsker at opererer i benytter sig af. Ikke sagt at du skal lave en direkte copy paste af deres koncept men bare for at få en idé om hvad der virker for dem.

Held og lykke med skridtet udover grænsen :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et hurtigt svar her, hvor jeg er på vej ud af døren til et møde :-)

1) Du skal først og fremmest have server i udlandet, eks. USA, for at blive bedre set her.

2) Tradedoubler i USA kan være et relevant Affiliate netværk for dig.

3) Jeg ville nok seriøst overveje Adsense også, da der jo er nogle helt indlysende fordele herved. Adsense kører hele tiden, hvorimod du skal holde mere styr på Affiliate kampagner (hvad er relevant for mit site? Hvornår skal de udskiftes med en ny kampagne? Etc.)

4) Emner? Det er umuligt at sige. Det skal jo interessere netop dig.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 12:02

Hej Kristian,

Jeg synes du skal overveje cj.com og Clickbank som affiliate medier, jeg har personligt rimelig gode erfaringer med disse 2. Google har også et affiliate netværk, som jeg dog først lige er begyndt at anvende, så kender ikke helt kvaliteten af denne endnu, men virker rimelig lovende.

Jeg tror sagens du kan klare dig uden adsense, men der er ingen tvivl om at adsense også kan være en rigtig stærk spiller at have med.

Angående marked, er det fantastiske jo ved det internationale marked, at man kan vælge stort set alt. For selvom det er en lille niche har du en meget større muligt målgruppe, faktisk synes jeg du bør overveje en lille niche, for alle de store markeder som telefoni, forsikringer osv. Er stort set umulige at komme ind på.

Der er en del udenlandske affiliate sider der arbejder med nyhedsbreve, jeg har også selv rimelig god erfaring med det, du indsamler nyhedsbreve ved f.eks. at lave en side hvor folk kan tilmelde sig et 5 dags mini mail kursus, kunne være om madlavning. Du sender så hver dag en mail til dem med kursuet, og den sidste dag kan der i bunden af mailen komme noget i stil med:

"Hvis du gerne vil lære mere, så skulle du overveje at købe denne spændene bog xxxxx, der handler om..."

Men held og lykke med projektet :)

Mvh

Kristoffer

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 12:05

Tak for svarene, hvad angår valg af partner programmer har jeg rimelig styr på dem og hvem jeg vil bruge så dette er ikke noget problem.

Server i USA siger du? Dvs det er ikke nok og have f.eks. .com domæne? Selve hostingen skal også være i USA?

Jeg vil tage rådet omkring adsense med i tankerne også.

Flere input modtages gerne :-)

Mvh Kristian T

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 13:43

Jeg synes helt klart at du skal vælge en server i USA, kig evt. hos godaddy dem har jeg rimelig god erfaring med, de er billige og levere en rimelig god service.

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 22:06

Er der ikke nogle der kan komme med et par eksempler? Det er ikke så meget nichen der interesserer mig, men mere opbygningen og inspirationen for hvad den kunne omhandle? Også gerne nogle af de sider hvor folk får skrevet artikler til...

Mvh Kristian

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 15:15

Ingen der kan diske op med et par eksempler? Det behøves ikke være din egen og modtager også gerne links i en pb...

Mvh Kristian

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)