Jeg har i dag et par danske affiliate sider, men kunne godt tænke mig og lave et par internationale sider. De danske sider jeg har er mest omhandlende ting, abonnementer og lignende der er målrettet det danske markede, men hvad gør man med internationale sider? Planen var der primært skulle være reklamer fra udenlandske partner programmer og ingen adsense. Mit største problem er nok jeg ikke helt har set lyset i hvordan jeg skal gribe det an, så jeg håber der er nogen der kunne give mig nogle forslag til hvad siden kunne omhandle og evt. et par eksempler på internationale sider? Gerne svar i en PB. Mvh Kristian |
Hej Kristian et godt råd ville evt. være at kigge nærmere på mikkelsenmedia de kører kampagner fra forskellige lande som: Danmark, Sverige, Norge, England, Tyskland, Spanien og Finland. Hvis du derimod gerne vil ind på det amerikanske marked kan jeg kun varmt anbefale dig clickbank og commision junction som er verdens førende indenfor affiliate marketing. Der findes selvfølgelig også alternativer som Buy.at der har et mindre udbud af kampagner men som også har kampagner til nogen af de andre lande.
Hvad angår idé til en side, så er det vel bare at foretage nogen søgninger og se hvilke sider i de lande du ønsker at opererer i benytter sig af. Ikke sagt at du skal lave en direkte copy paste af deres koncept men bare for at få en idé om hvad der virker for dem.
Held og lykke med skridtet udover grænsen :)