Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bank garanti

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
    Jeg skal stille med en bankgaranti på 50000,- for at få en vognmandstilladelse fra kommunen.

Mit spørgsmål er: hvad forståes der ved en bank garanti?

Jeg har 50000,-stående på min konto til opstart af virksomhed. Er det det de vil vide eller hvad?

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 23:48
Som regel menes det, at du skal sætte 50.000 kr ind på en lukket konto.
Normalt kan man tage ned i banken og bede dem oprette en konto med det sikkerhedsstillede beløb, så der ikke er nogle problemer.

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:49
LOL jeg skulle stille med det samme fordi min kone ikke kommer fra Danmark..

Nå men.. det er simpelt.. du går ned til banken og siger du gerne vil have en bankgaranti.. det koster dig så omkring 1000 Dask om året.
I princippet betyder det at banker forpligter sig til at give komunen pengene hvis du ikke selv har penge til det.

Hilsen

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:57
Betyder det at jeg skal sætte 50000,- ind på en konto som jeg ikke må bruge af? For så skal jeg jo lige pludselig ud og finde 50000,- mere ;-(
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 00:04
Nej. Banken plejer normalt at skaffe de 50.000kr som de så sætter ind på en lukket konto og sender dig en regning på en tusse eller to. Jeg ved ikke, hvor meget præcis så tag kontakt til din bank.

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 02:41
Hej,

Jeg mener det fungerer ligesom i eksemplet med den udenlandske kone.

En bankgaranti, og tro mig det er ikke til at tro på, er at banken giver dig et lån, som du ikke optager. Til gengæld betaler du gebyrer af det (heraf de 1000-2000 om måneden) Om du har pengene eller ej er fløjtende ligegyldigt. For den sags skyld så kunne du have 25.000.000 stående på en konto, det gør ingen forskel.
Det der så er interessant er om banken vil give denne garanti. Jeg henviser igen til eksemplet med den udenlandske kone. Grunden til at mange danskere flytter til Sverige med deres udenlandske kone er, at deres bank ikke vil stille garantien.

Man bliver altså i bund og grund kredit vurderet til at låne nogle penge som du kun skal bruge hvis det går galt. I eksemplet med konen, gør det sig gældende hvis hun stikker af og går under jorden. I dit eksempel ved jeg ikke hvornår eller hvordan det kunne gå "galt" Herefter optager du lånet hvis du ikke selv kan betale.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)