Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender i noget til legater?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har søgt udstillingsplads i Odense i Filosofgangen. Nu er kommer afgørelsen med posten og jeg har fået tildelt en 140 kvm stort rum i ugerne 37 og 38 i 2008, der koster 8.000,- kr. i leje.

Er der nogen der kan anbefale et legat, jeg kan søge, for at finansere denne udstilling, der vil koste mig i alt 20.000 kr.?
Måske skulle jeg finde en sponsor? Har I erfaringer med den slags samarbejde?

mvh ettenna

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 21:25
Hey

Der findes en stor legathåndbog som kan lånes på biblioteket.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:01
Du skal kikke på dit projekt fra forskellige vinkler - og med forskellige øjne: Hvem kunne have interesse i at støtte - og hvorfor skulle de have interesse i det?

Det er jo ikke et stort beløb, du søger, så der skulle være gode muligheder, og navnlig hvis din udstilling har et emne.

Bikubenfonden er rigtig god til at støtte kunstnere, så dem kan du tjekke ud. Hvis din udstilling handler om "arbejde", så søg lokale fagforbund. Hvis nogle af dine billeder er købt af virksomheder, kunne de måske være interesseret i at støtte - I kunne måske finde en form, hvor både du og de får rigtig meget ud af det.

Dit eget professionelle netværk kunne også være et sted at begynde: Din egen bankforbindelse - de kan da godt skyde lidt i projektet mod at du tegner deres julekort, ikke? Hvad med dem, der sælger dig materialerne - kan de ikke bruge lidt PR, du får jo besøg af mange kolleger på den udstilling - ville man tro.

Hvor let det er at skaffe pengene afhænger af, hvor god du er til at se de mulige vinkler i dit udstillingsprojekt.

Jeg har ikke så meget erfaring med fundraising til kunst, men jeg tror, at det  generelt kan siges, at det er bedre at fokusere på et par emner og gøre det grundigt end at skrive 100 ansøgninger hovedløst til 100 forskellige, tilfældige legater.

Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:45
tak for jeres hjælp, især den fra dig Anette giver mig en ide, at tænke videre. Det handler jo også tit, at gå ud af sin egne tankegang og satte sig ind i de andres... :-)
Selvom jeg ved det, er det svært, at bryde en vane.

Udstillingen har en titel, "circle of life" som handler om livets absurde, skønne og grimme sider. Nu er det temmelig bred tænkning og mere overordned, så jeg vil gå lidt mere i detailer og overvejer, hvilke målgruppe kunne være interesseret.

god medvind i snevejret.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)