Hej allesammen, Jeg er pt. ansat (fuldtid) i en virksomhed i en højtstående stilling, og vil gerne starte egen virksomhed op med 3 andre, der er i samme branche som den jeg arbejder i forvejen. Produktet er dog lidt anderledes. I min ansættelseskontrakt har jeg en konkurrenceklausul, mht. immaterielle rettigheder. Virksomheden hvor jeg er asat har således ret til det jeg opfinder og som jeg forstår også til produktet i den virksomhed jeg havde tænkt mig at starte op. Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan komme udenom klausulen -det vihar tænkt på er at jeg bare "investerer" i virksomheden, men ikke står for driften af det. Er det en god ide? Mvh. Optimizer |
Hej Optimizer,
For at kunne svare på dit spørgsmål, er det nødvendigt at se din ansættelseskontrakt og konkurrenceklausul.
Overtrædelse af konkurrenceklausuler er typisk sanktioneret ved betalinga af bod, erstatning og fogedforbud, så pas på, hvad du/I gør her, og sørg for at få ordentlig rådgivning om konkurrenceklausulen, før du forlader dit arbejde og begynder på det nye.
Mvh
Karsten