Jeg har siddet og undret mig lidt over det her. Jeg ved godt at Google ikke tillægger Meta description nogen værdi, men er der nogen der har en god forklaring på dette: Jeg har en blog forbruger-artikler.dk – på den har jeg et indlæg om Malta. På ordet Malta kommer min side ikke frem (hvilket også er okay da jeg ikke har gjort noget for at den skulle det), men i går opdaget jeg at min side ranker på side 1 i en helt ren Google søgning på:
lækkert på Malta natteliv i Malta
Min side titel er ”Malta – et besøg vær - Turen går til Malta” Er der nogen der har et godt bud på hvordan det kan være.
Jeg tillader mig også lige at benytte dette tråd til at få et nyt indlæg på min blog indexeret. Det her er ikke en del og
spørgsmålet |
Ja, din side kommer frem på de søgeord, fordi ikke ret mange andre sider bruger ordene - og ingen optimerer mod dem. Så bare at "natteliv" og "lækkert" indgår i teksten er nok til at give dig placeringen, når Malta er med i sidetitlen.
Bemærk også på "natteliv i Malta", at dette indlæg lige pt. ligger på side 2 på ordet. Og her indgår Malta slet ikke i sidetitlen. Større er konkurrencen ikke på disse udtryk.