Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing sider og Amino'er

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Det her indlæg er nok primært henvendt til de Amino'er, der har Affiliate sider, eller er i fuld gang med at udvikle en eller flere af disse:

Uden at ville nævne navne, så har jeg bemærket, at mange af dem, der beskæftiger sig med Affiliate marketing vælger ikke at have links til siderne på deres Amino profil, eller i hvert fald kun meget få links i forhold til alle de sider, de siger, de har.

Jeg ved jo, at mange af dem vælger ikke at gøre dette fordi, de ikke ønsker unødvendig konkurrence fra andre, som i givet fald kunne lade sig inspirere af siderne. Den del er jeg nu ikke så bekymret for.

Men...kan der være andre grunde til, at man ikke bør "reklamere" med sin Affiliate marketing her på Amino? Egentlig vil jeg jo gerne have et link til min kommende, store Affiliate side, men gør jeg klogest i ikke at gøre den synlig herinde? Her tænker jeg på, hvad der kan ske, hvis der sidder en enkelt Amino person, der - af ren og skær misundelse - sætter sig for at ødelægge det for ejeren af et givent website? Hvad nu, hvis vedkommende klikker helt vildt og unødvendigt meget på mine Google annoncer, så jeg bliver bandlyst af Google?

Hvad siger I? Hvad er det klogeste valg her: at åbne døren til ens Affiliate sider eller at gå stille med dørene?

Jeg ser frem til at høre fra Affiliate Amino'er, da jeg egentlig synes, at det er en ret relevant "problematik" - eller hvad?

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 14:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sidder lige til en eksamen, så vil gøre det kort.

Du kan ikke gemme dig for konkurrenterne for evigt. Det er helt rigtigt, at Amino'er kopierer med arme og ben, specielt indenfor affiliate marketing. Det kan man så lade sig irritere over. Jeg vil istedet vende den om og bruge det som en fordel. 

Større konkurrence betyder nemlig, at du er nødt til at holde dig skarpere - hele tiden. Det mener jeg kun kan være en fordel på lang sigt.

Desuden vil jeg allerede nu gætte på, at kvaliteten af indholdet på din side, qua din profession som tekstforfatter, vil være langt bedre end det de første ti nye konkurrenter du får kan præstere. Mange af dem, som udelukkende halser efter dem, der får ideerne, har det faktisk hårdere end dig, hvis du er den første ude af starthullet.

Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:26

Jeg tror ikke der er den store fare, så længe du undgår at juble over kæmpestore beløb, som du indtjener på dine affiliate sider.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:55

Udover en smule linkjuice, så genererer det faktisk også salg, så smid bare et par links i signaturen Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:11

@BZR: Her er jeg helt enig, og som jeg skriver i mit indlæg, så er jeg heller ikke bange for konkurrenterne, men snarere den person/de personer, som må "få/have ondt i røven" over et flot website.

Jeg ved godt, det fremstår lidt paranoidt fra min side, men er desværre stødt på de såkaldte "trolls" lidt for meget på nettet, og det er derfor, at jeg er lidt bange for, hvad en små-psykopatisk person kan udrette af skade ved - eksempelvis - at klikke bevidst meget på mine Google annoncer.

I starten vil jeg udelukkende vælge Affiliate kampagner fra Tradedoubler, m.m., men hvis det ikke giver noget særligt, så vil Google annoncer være et oplagt valg, og her er man tydeligvis meget mere "sårbar", hvis nogen ønsker at ødelægge ens forretning.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:14

@Nicolaj Thomasen: Nu er der så lige det ved det, at mit website er internationalt/engelsksproget og med server i USA. Så på dét punkt giver det vel næppe noget særligt - eller hvad? :-)

Dbh

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39

Det kan blandt andet være fordi nogle affiliate sider kan være lidt under bælte stedet i forhold til forskellige retningslinjer eller om et emne man ikke ønsker andre (Evt. arbejdsgiver, familie o.l.) ved hvad arbejder inden for.

En helt anden ting er nok at der ikke er så mange der er Plus medlemmer, så de kan ikke have særlig mange links i deres signaturer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:50

Hey Thomas.

Jeg har altid offentliggjort mine side, men har en enkelt side som jeg ikke bare skilter med, netop fordi konkurrencen er meget meget lille og vil ikke have mere konkurrence end nødvendigt :-)

Der ligger også lidt "fremtidsforskning" i den enkelte side som jeg også gerne vil have for mig selv :-) 

Men er det alm. sider som mobiler, internet og tv så er jeg ikke så bange for at skilte med siderne ;-)

Mikkel

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:36

Takker for svarene. Hører meget gerne fra flere Affiliate Aminoer.

PS! Læs meget gerne hele mit oprindelige indlæg, da "nuancerne" i problemstillingen er ret afgørende :-)

Dbh

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:41

Mht. at en maino skulle vælge af ren og skær misundelse at ødelægge det for dig, så tror jeg ikke det er noget man behøver være bange for. 

En ting er at "forfølge" en person med meningsløse stjerner, noget andet er angreb af den karakter. Samtidig så tænker jeg lidt at hvis det ikke var sværere ville mange (formodentligt) benytte sig af spamming af adsense for at få nogle konkurrerende sider ned med nakken. 

Personligt har jeg et par sider jeg har lavet på den sidste måned, og har ikke linket' til nogen af dem herinde, det er muligvis naivt - men der kommer virkelig mange forbi Amino og kigger tråde igennem, så hvorfor risikerer at afsløre de områder man laver penge på. Alt andet lige vælger jeg ihvertfald at vente til siderne er blevet mere etablerede. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)