Hej Aminoer Det her indlæg er nok primært henvendt til de Amino'er, der har Affiliate sider, eller er i fuld gang med at udvikle en eller flere af disse: Uden at ville nævne navne, så har jeg bemærket, at mange af dem, der beskæftiger sig med Affiliate marketing vælger ikke at have links til siderne på deres Amino profil, eller i hvert fald kun meget få links i forhold til alle de sider, de siger, de har. Jeg ved jo, at mange af dem vælger ikke at gøre dette fordi, de ikke ønsker unødvendig konkurrence fra andre, som i givet fald kunne lade sig inspirere af siderne. Den del er jeg nu ikke så bekymret for. Men...kan der være andre grunde til, at man ikke bør "reklamere" med sin Affiliate marketing her på Amino? Egentlig vil jeg jo gerne have et link til min kommende, store Affiliate side, men gør jeg klogest i ikke at gøre den synlig herinde? Her tænker jeg på, hvad der kan ske, hvis der sidder en enkelt Amino person, der - af ren og skær misundelse - sætter sig for at ødelægge det for ejeren af et givent website? Hvad nu, hvis vedkommende klikker helt vildt og unødvendigt meget på mine Google annoncer, så jeg bliver bandlyst af Google? Hvad siger I? Hvad er det klogeste valg her: at åbne døren til ens Affiliate sider eller at gå stille med dørene? Jeg ser frem til at høre fra Affiliate Amino'er, da jeg egentlig synes, at det er en ret relevant "problematik" - eller hvad? Dbh Thomas |
Sidder lige til en eksamen, så vil gøre det kort.
Du kan ikke gemme dig for konkurrenterne for evigt. Det er helt rigtigt, at Amino'er kopierer med arme og ben, specielt indenfor affiliate marketing. Det kan man så lade sig irritere over. Jeg vil istedet vende den om og bruge det som en fordel.
Større konkurrence betyder nemlig, at du er nødt til at holde dig skarpere - hele tiden. Det mener jeg kun kan være en fordel på lang sigt.
Desuden vil jeg allerede nu gætte på, at kvaliteten af indholdet på din side, qua din profession som tekstforfatter, vil være langt bedre end det de første ti nye konkurrenter du får kan præstere. Mange af dem, som udelukkende halser efter dem, der får ideerne, har det faktisk hårdere end dig, hvis du er den første ude af starthullet.