Jeg har på mine sites implementeret en del mailformularer i .php. Desværre opsnapper mailrobotterne mine emailadresser med efterfølgende spamming til følge. Hvorledes kan jeg "kode" min email eller skjule den for diverse uønskede robotter? |
Skjul email for robotter - hvordan?
Hvis ikke, så er det fordi at robotterne udfylder din formular og sender til dig, med junk i... Det kan du løse ved at ligge et chapta script ind, altså hvor et billede angiver en kort tal/bogstavs kombination som skal gengives i et felt for at afsende. Jeg kan kode sådan noget til dig, hvis det skal laves i PHP :) |
Så spammen er ikke sendt via formularen men direkte til min email. |
Den skal stå i din PHP kode, dvs. den må IKKE skrives ud/vises i HTML sourcen, da robotter på den måde nemt kan finde det. Jeg anbefaler at du skriver modtager e-mail i PHP koden, så er den nemlig skjult for robotterne. |
Det er mig der ikke formulerer mig klart nok..... ![]() |
Mvh. Anders |
Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...
Løser dette forslag ikke kun problemet hvis spammen afsendes via formularen? Mit problem er jo netop, at min emailadresse opsnappes i .php filen for derefter at blive misbrugt/solgt. |
Men, sender de dig først spam via formularen med en lille tracking kode i, så kan man den vej igennem finde din e-mail adresse. Samme hvis du har e-mail adressen skrevet i alm. tekst andre steder på sitet, så kan det også hentes her. Hvorfor er du så sikker på at det kommer fra mail formularen, nu hvor adressen ikke er skrevet nogle steder? |
Det kan lidt sammenlignes med en uhelbredelig sygdom, man må lære at leve med den og behandle dens bivirkninger bedst muligt (spam/virus filter). Min egen mailformular sender også via PHP, men viser på intet tidspunkt emailadressen i koden overfor brugeren. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.