Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. tilgodehavende

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Rønne
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en enkelmandsvirksomhed, jeg står og vil lukke.

Jeg har dog et tilgodehavende beløb/overskud hos en samarbejdspartner. Disse penge er dog låst 1 år på en konto, pga. AB92 regler. Vi har været fælles om projektet, jeg har faktureret løbende på div. udgifter jeg har indkøbt til projektet.

Min samarbejdspartner og jeg valgte at skrive kontrakt med kunden i hans firma. Min samarbejdspartner har ikke mulighed for at betale mit tilgodehavende til mig nu, som jeg også respekterer.

Så hvornår skal jeg  fakturere min samarbejdspartner, som har kontrakt med selve kunden. Nu hvor jeg vil lukke min virksomhed og jeg ikke har fået min andel/konsulent rådgivning, hvad skal jeg så gøre?

Jeg kan ikke se hvad der er økonomisk smartest, eller hvad der er logik...

Skal jeg skrive en faktura nu? 

Skal jeg lukke firmaet og åbne det igen om et år og skrive fakturaen på mit tilgodehavende?

Skal jeg evt. lave en skriftlig aftale på, at jeg har disse penge tilgode hos min samarbejdspartner?

Eller noget helt 4.???

Alle indlæg modtages gerne og andre ting jeg evt. skal tænke på.

Jeg lukker firmaet pga. flytning til Bornholm.

 

På forhånd tak

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)