Hey Amino :) Jeg har nu læst frem og tilbage om affiliate, og kunne godt tænke mig at smide en side op. Kan som sådan selv lave siden, men skal nok have en hånd til SEO - men hver ting til sin tid.
Jeg har gjort hvad jeg kunne for at lære affiliate systemet, og synes jeg har styr på det meste, men der rejser sig selvfølgelig et par spørgsmål, som i med sikkerhed vil kunne besvare.
1) Hvor opsøger i affiliates henne? Jeg har fundet flere forskellige sider, men har aldrig fundet noget stor affiliate "bank" som rummer det marked jeg gerne ville ind på, men derimod kun tilfældige midlertidige annoncer og kampagner. 2) Clickbank.com - er det ikke en affiliate bank? Synes den udbyder en del - dog er jeg selv interesseret i det danske marked. Nogen som eventuelt kender noget lignende? 3) Dette er det spørgsmål jeg har sværrest ved at kunne forstå.. Jeg forstår hvordan den pågældende annoncør finder ud af at jeg har været deres affiliate pga. et banner, link eller whatever, som giver dem besked om det, men er nødt til at relatere til hvordan jeg forstår det, for at kunne forstå den egentlige fidus i det. Lad os rent hypotetisk sige jeg får 1% i kommision for et lead/salg, og varen koster 10000 kr. - ergo 100 kroner i lommen på mig, da de har brugt mit link. Jeg er så nysgerrig, da jeg aldrig selv ville købe en vare for så mange penge (eller færre for den sags skyld) uden først at tænke over det - så lad os sige at kunden ikke vælger at købe varen i dag - men derimod gør det i morgen. Hvordan vil annoncøren have nogen anelse om at jeg har skaffet ham det lead? - Hvis kunden nu i dag bare skriver adressen ind i browseren, og dermed hopper over mit link, så ryger hele fidusen vel, da det så ikke længere ser ud som om jeg har refereret kunden?
Håber der kommer et par svar, ville sætter uendeligt meget pris på det :)
Mvh. Mike. |
1: Det er ikke alt du kan finde affiliate på i DK - Hvis du ikke kan finde nogle som markedsføre de produkter du kunne tænke dig, så må du hoppe på Adsense.
2: Clickbank er nok ikke lige noget du skal hoppe på som nybegynder, og der er vist ikke nogle danske alternativer.
3: Cookies