Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du være testkanin?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke lige set behovet for at købe en win licens til min mac.

Min pointe var bare at det virker som at du har gjort noget meget simpelt meget besværligt. Og selv hvis jeg havde en win maskine ville jeg nok tænke 2 gange før jeg hentede et tilfældigt program der krævede understøttelse af .net 4.0

Hvorfor egentlig ikke bruge nogle af de funktioner som fx pauseskærme har?

Jeg kan huske hvordan jeg for mange år siden læste humanistisk datalogi og her havde jeg en lærerinde som havde udviklet et smart program. Det kunne tage en tekst og ved tryk på en række knapper kunne det fremhæve fx alle navneord, det var til brug for danskundervisning. Programmet havde virkelig taget lang tid at udvikle da der skulle installeres en kæmpe database med ord så systemet vidste hvad de enkelte ord var (navneord osv)

Systemet havde dog 2 grundlæggende fejl som jeg påpegede overfor hende; knapperne til at fremhæve de forkellige ting i teksterne var helt uforståelige for målgruppen ( en brugervenligheds - ting). Men hvad værre var, hele dette fine program der havde taget så mange timer at udvikle, var ikke gearet til at hente nye tekster ind! dvs man kunne vælge mellem de ca 20 tekster hun havde lagt ind og det var det. Et kæmpe system som kunne være løst med et simpelt flashscript på en eftermiddag.

Nogle gange skal man lige stoppe op og tænke over sin løsningsplatform - passer den til opgaven?

dbh
Jakob 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:33

Hej Tina

Hele ideen er rigtig god og det er en flot hjemmeside, du har fået lavet. Jeg er dog som resten ret forundret over at der skal et program til for at minde mig om øvelserne.

Jeg synes, at det kunne være cool at få en SMS med påmindelse om, at det er tid at lave en øvelse. SMS'en kunne jeg få 3 gange med 1 minuts mellemrum, så jeg ikke "glemmer" det. Tjen en skilling på at fylde SMS'en med reklamer fra relevante firmaer ("Nike minder dig om at nakken stræk' eller sådan noget bavl!). På din hjemmeside skulle jeg selv kunne definere, hvor tit jeg skulle have en SMS og hvor mange påmindelser, der er påkrævet for at det blev udført.

Jeg sidder ved mange forskellige computere i løbet af min arbejdsuge, så jeg vil ikke downloade programmet.

Michael

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 10:42

Se DET er jo lige i øjet!

drop dit program og brug sms til at hive folk ind på dit site istedet - måske endda en smartphone app?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:50

Det vil samtidig gøre samarbejdet med virksomhedernes personaleafdelinger nemmere (ingen download hvor IT-afdelingen skal tilkaldes). Hvis du kan få tilladelse til at sende en mail ud med tilmelding via en link hvor man angiver sit mobilnummer og intervallet af sendte SMS'er, kan en hel afdeling i en virksomhed få en rutine ind med at lave øvelserne.

Michael

Fra odense sv
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:57

Jeg har nu aldrig hørt om nogen der direkte ikke bryder sig om Flash, men har tit hørt Folk sige det er skidesvært, og det kan måske mere være et spørgsmål om at han ikke helt kan klare en flash opgave?

I sådan en situation ville jeg være realistisk, og finde en der kan. Amino's freelance sektion er et ganske udemærket bud på en sådan side. Flash er helt klart den bedste vej frem, når det kommer til den slags programmer, og brugervenlighed.

Jeg ville også lige benytte muligheden for at rise lyden, og måske finde en lavere, og mere diskret lyd, eller lave en mulighed for at slå den fra?

Ellers er det egentlig et okay projekt, tror dog ikke jeg ville bruge det som sådan, medmindre det var fuldt funktionsdygtigt, og eftersom man skal have særprogrammer er det ikke lige tiden. Ville nok vælge en metode der ikke gav folk ekstra arbejde, for der er dem der ikke kan finde ud af det, og så er der dem der ikke gider og det indskærper igen målgruppen...

Har du bestemt dig for en bestemt målgruppe også? Måske arbejd lidt mere udfra at ramme dem, og tænk på hvad det kræver af design og evner, evt. programmer og metoder FØR du finder en der skal lave det?

Det er da ærgeligt at få ødelagt en ellers fin idé igennem in-kompetence fra dem der skal levere en den vare man gerne vil have..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:04

Tina Johansen:
Jeg vil selv gerne rette op på dette, og det kan også være, at jeg på sigt bliver nødt til at få lavet et helt andet program uden .Net Framework og som Flash, men lige nu skal jeg ud over rampen med det her.

Det er muligt at kode .NET på Mac. Det kræver blot at man har en Mac at lave det på og så kan meget af din kode genbruges.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)