Nu har jeg ikke lige set behovet for at købe en win licens til min mac. Min pointe var bare at det virker som at du har gjort noget meget simpelt meget besværligt. Og selv hvis jeg havde en win maskine ville jeg nok tænke 2 gange før jeg hentede et tilfældigt program der krævede understøttelse af .net 4.0 Hvorfor egentlig ikke bruge nogle af de funktioner som fx pauseskærme har? Jeg kan huske hvordan jeg for mange år siden læste humanistisk datalogi og her havde jeg en lærerinde som havde udviklet et smart program. Det kunne tage en tekst og ved tryk på en række knapper kunne det fremhæve fx alle navneord, det var til brug for danskundervisning. Programmet havde virkelig taget lang tid at udvikle da der skulle installeres en kæmpe database med ord så systemet vidste hvad de enkelte ord var (navneord osv) Systemet havde dog 2 grundlæggende fejl som jeg påpegede overfor hende; knapperne til at fremhæve de forkellige ting i teksterne var helt uforståelige for målgruppen ( en brugervenligheds - ting). Men hvad værre var, hele dette fine program der havde taget så mange timer at udvikle, var ikke gearet til at hente nye tekster ind! dvs man kunne vælge mellem de ca 20 tekster hun havde lagt ind og det var det. Et kæmpe system som kunne være løst med et simpelt flashscript på en eftermiddag. Nogle gange skal man lige stoppe op og tænke over sin løsningsplatform - passer den til opgaven? dbh |
Hej Tina
Hele ideen er rigtig god og det er en flot hjemmeside, du har fået lavet. Jeg er dog som resten ret forundret over at der skal et program til for at minde mig om øvelserne.
Jeg synes, at det kunne være cool at få en SMS med påmindelse om, at det er tid at lave en øvelse. SMS'en kunne jeg få 3 gange med 1 minuts mellemrum, så jeg ikke "glemmer" det. Tjen en skilling på at fylde SMS'en med reklamer fra relevante firmaer ("Nike minder dig om at nakken stræk' eller sådan noget bavl!). På din hjemmeside skulle jeg selv kunne definere, hvor tit jeg skulle have en SMS og hvor mange påmindelser, der er påkrævet for at det blev udført.
Jeg sidder ved mange forskellige computere i løbet af min arbejdsuge, så jeg vil ikke downloade programmet.
Michael