Ja de fleste ville jo nok sige 50 % hehe men dette er lige lidt i overkanten :)
Men hvor meget skal der til før der er nogen der vil være partner ?
Lad os sige et produkt koster 150 kr og der er en fortjeneste på 75 kr hvor meget skulle man så give til en partner ?
Det kommer vel også an på hvor nemt det er at sælge eller ?
Min shop har sit eget affiliate system skal jeg bruge det ? Gerne både noget info for og imod :)
Alt i alt hvordan kommer man i gang med sådan noget ?
Findes det mange programmer som tillader links på sider som facebook ?
Dette syntes jeg kunne være smart at benytte sig af da det er rigtig nemt at gå til for en partner og måske ikke vil koste helt det samme :)
Du får fat i nogle kunder, som du ikke ville nå ud til med AdWords og du er sikker på gevinst, da det er "no cure no pay".
Hvis jeg havde en webshop, så ville jeg ikke tøve med at give den højeste afregning i forhold til mine konkurrenter. Selvfølgelig ikke højere, end at man stadig tjener penge. Men tænk på at de tilbagevendende kunder, dem betaler du højst sandsynligt ikke for.
Mit bud ville være 25%, men det kommer helt an på hvor meget du tjener på det. Hvis du tjener meget på det, så sæt % lidt højere, da der så sikkert er flere der vil bruge dit affiliate.
Som allerede sagt, så kommer det helt an på hvad konkurrenterne giver. Pointen er vel egentlig at jo mere du giver i forhold til konkurrenterne, jo større en indsats vil affiliate-partnerne gøre for at sælge dit produkt i forhold til konkurrenternes.
Kunne man lave en kampange med nogle udvalgte dyre produkter som måske kunne give noget mere til partner og på den måde give nogle besøg som kunne give noget salg på andre lidt billiger produkter