Hej Hvis man har et ApS og til driften har brug for en kassekredit. Hvad gør man hvis man ikke vil stille personlig sikkerhed, i dette tilfælde kr. 500,000.00 MVH Michael |
Kassekredit
- 1
|
Hmmm, jeg forstår meningen i dit svar, men når man driver en virksomhed med overskud, hvorfor så stille personlig sikkerhed, det gør man jo ikke overfor andre leverandøre. MVH Michael |
Hvorvidt kravet om personlig hæftelse er rimeligt eller ej kan vi ikke rigtig vurdere, når vi ikke ved mere om din virksomhed end det er tilfældet. Men som forholdvis nystartet selskab uden aktiver, der kan pantsættes, er faktum, at det kan blive utroligt svært at få kredit i en bank uden personlig hæftelse. |
Hej Mathias Tak for dit svar. Det er faktisk selv min grundholdning, at hvis man tror på sin virksomhed, så har man selvfølgelig ikke noget problem med, at stille personlig sikkerhed. Jeg spørger her i dette forum, fordi jeg har talt med andre selvstændige, som ikke stiller personlighed sikkerhed og de har kreditter som er væsentlig højere end mine kr. 500,000.00 Baggrunden for min forespørgelse er at en partner er udtrådt af virksomheden pga. andre interesser, i den forbindelse skal aftalen med Danske Bank laves om. I de 10 år virksomheden har eksisteret har ejerne hæftet personligt, og jeg kan forstå det med en nystartet virksomhed. Nu undre jeg mig over, at der er så meget livrem og seler i bank verden. Derfor fisker jeg efter gode argumenter, eller måske en Amino kan anbefale en bedre bank. MVH Michael |
|