Jeg har også selv fået grønne køb knapper på siden, men i de dårlige måneder er det nok lidt svært at måle effekten på den. Glæder mig til sommer, hvor jeg bedre kan sammenligne med sidste år. Maling er jo en sæsonbetonet vare, og salget svinger meget op og ned, så jeg kan ikke rigtig måle fra den ene måned til den anden.
Men det ser da også meget bedre ud, med grønne knapper! :-D
Jeg har også selv fået grønne køb knapper på siden, men i de dårlige måneder er det nok lidt svært at måle effekten på den. Glæder mig til sommer, hvor jeg bedre kan sammenligne med sidste år. Maling er jo en sæsonbetonet vare, og salget svinger meget op og ned, så jeg kan ikke rigtig måle fra den ene måned til den anden.
Men det ser da også meget bedre ud, med grønne knapper! :-D
Du kan sagtens teste på alle tider af året. Jeg bruger googleWebsite Optimizer, som sender halvdelen af besøgende på hver af mine tests og ser hvilken der laver flest salg.
Jeg har igennem tiderne set en større effekt af, at koble noget mere call to action på sine knapper eller lead-generende links - det er hovedsagligt en erfaring baseret på eksponeringer af flash bannere.
Det drejer sig hovedsagligt om, at koble ordet "Klik her" på sit link eller knap og måske endda fremhæve "Klik her" på en eller anden facon.
Man kunne feks. have et link der hedder "Deltag i konkurrencen", som med fordel kunne hedde "Deltag i konkurrencen - Klik her".
Der ligger noget opfordrende og interagerende for brugeren i ordet "klik her".
Det fungerer selvfølgelig ikke i alle sammenhænge, men kan da være et forsøg værd :)
Er der nogen der kan fortælle om andre ændringer de har testet som har givet store udslag, som jeg kan teste.
Lav en split test på designet af "tilmeld nyhedsbrev". Der er ofte gode penge at hente, hvis man har en solid mailingliste i forbindelse med udsalg og ligende.