Nogen der har erfaring i hvor godt svenskerne kender til seo osv. Er konkurrencen ben hård eller er de ikke så meget inde i søgemaskineoptimering som man kunne have forestillet sig? grunden til jeg stiller dette spørgsmål er at vi har lavet en markedsanalyse i Sverige og kan se de største konkurrenter ikke har styr på sidetitler og generalt styr på at få gode placeringer i google. Er vi heldige eller er det bare generalt sådan i Sverige?
Vi har bare prøvet at analysere markedet. De 20 vigtigste søgeord vi vil findes på ud af 500 ord bliver der selvfølgelig søgt mere på en i Danmark da der er en del flere indbyggere i Sverige, men det interessante er at man ofte ikke finder ligeså mange søgeresultater i Sverige som i Danmark.
Så bliver helt spændende at se når man komme ind på det svenske marked hvordan konkurrencen er.
Antal søgeresultater er ikke altid et udtryk for konkurrence; nogle gange kan man f.eks finde keywords uden specielt mange søgeresultater, men med 1-10 hårdt optimerede sider i toppen af googles resultater.
Det var bl.a. også disse forskelle der blev brugt som grundlag for de mange nichesider, der skød frem for nogle år siden (og for så vidt fortsat gør det).