Hej alle Jeg har fået det problem, at min Master Boot Record gentagne gange bliver enten overskrevet eller "fejler", hvilket bevirker, at min laptop ved opstart ikke kan finde harddisken. Jeg har søgt løsninger rundt omkring og kan forstå, at det ikke er et helt ualmindeligt problem, snarere tværtimod!!! Jeg har en ca. 1 måned gammel laptop, HP Pavilion dv7 med Windows 7 64-bit. Den fejler typisk ved anvendelse af browser, uanset om det er Firefox eller Chrome, hvor den lukker helt ned og skal genstartes, hvorefter den kommer med fejlen, som nævnt ovenfor. Problemet er pt. kun irritation, da fejlen kan rettes relativt hurtigt med en Recovery Disc, hvor jeg kun behøver at køre Repair funktionen (Nogle gange skal det gentages, men det virker). Hvad er problemet, software eller hardware? Der er ifølge virusprogrammerne ingen virus eller lignende ligesom al hardware skulle fungere optimalt. Jeg håber en af jer herinde kan give mig en løsning eller en god idé, hvor jeg skal finde "fejlen". Hilsen Tonny |
Har selv arbejdet som serviceansvarlig hos en computerforhandler, men har aldrig rigtig hørt om denne fejl.
Har den gjort det lige fra starten, da du fik den?
Har du forsøgt at køre recovery disken, og så fuldstændig sætte maskinen tilbage til fabriksindstillinger?
Hvis sidstnævnte ikke afhjælper problemet, så skal du skynde dig at henvende dig til forhandleren, for det skal en pc naturligvis ikke gøre som standard. Hvis der køres ren recovery til fabriksindstillinger - og pc stadig fejler - så burde der jo være noget i vejen med computeren hardware mæssigt.