Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! MBR overskrives eller forsvinder i Windows 7

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har fået det problem, at min Master Boot Record gentagne gange bliver enten overskrevet eller "fejler", hvilket bevirker, at min laptop ved opstart ikke kan finde harddisken.

Jeg har søgt løsninger rundt omkring og kan forstå, at det ikke er et helt ualmindeligt problem, snarere tværtimod!!!

Jeg har en ca. 1 måned gammel laptop, HP Pavilion dv7 med Windows 7 64-bit.

Den fejler typisk ved anvendelse af browser, uanset om det er Firefox eller Chrome, hvor den lukker helt ned og skal genstartes, hvorefter den kommer med fejlen, som nævnt ovenfor.

Problemet er pt. kun irritation, da fejlen kan rettes relativt hurtigt med en Recovery Disc, hvor jeg kun behøver at køre Repair funktionen (Nogle gange skal det gentages, men det virker).

Hvad er problemet, software eller hardware? Der er ifølge virusprogrammerne ingen virus eller lignende ligesom al hardware skulle fungere optimalt.

Jeg håber en af jer herinde kan give mig en løsning eller en god idé, hvor jeg skal finde "fejlen".

Hilsen

Tonny

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 14:48

Har selv arbejdet som serviceansvarlig hos en computerforhandler, men har aldrig rigtig hørt om denne fejl.

Har den gjort det lige fra starten, da du fik den?

Har du forsøgt at køre recovery disken, og så fuldstændig sætte maskinen tilbage til fabriksindstillinger?

Hvis sidstnævnte ikke afhjælper problemet, så skal du skynde dig at henvende dig til forhandleren, for det skal en pc naturligvis ikke gøre som standard. Hvis der køres ren recovery til fabriksindstillinger - og pc stadig fejler - så burde der jo være noget i vejen med computeren hardware mæssigt.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:02

Hej Tonny,

Hvis der er en fysisk fejl harddisken på din bærbare, vil det normalt kunne ses i event-loggen.

Har du begivenheder i loggen med titel "disk", har du sandsynligvis en defekt harddisk i den bærbare. Fejlen kan godt være lokaliseret i området, hvor MBR er placeret. Når du kører dit recovery-tool skriver den en ny MBR et andet sted på harddisken.

Jeg anbefaler dig at få taget en total-backup af dine data, for du står i givet fald sandsynligvis overfor et uopretteligt disknedbrud.

Man kan sædvanligvis genoprette harddiskens MBR record via et recovery-tool eller kommandoen fixmbr. Din recovery-disk kører sandsynligvis netop den kommando.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:26

Hej Tonny

Du kører ikke AVG antivirus?

Vi har fået vores PC'ere smadret flere gange af dette program , når det opdaterede indtil vi fandt ud af, at programmet var årsagen.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:54

Hej Tommy

Det lyder som om din harddisk allerede er ved at stå af toget!
For en måned siden prøvede vi noget ligende og derefter enten en af vores maskiner med "Blue screen of death" (BSOD) Heldigvis har vi recovery program til at trække data ud af harddiske som computeren normalt ikke kan registrerer.

Men jeg vil anbefale at tage backup af dine vigtiste filer og derefter indlevere din computer til reperation, selvom den ikke er så gammel.

Christian; Er du sikker på at AVG er årsagen? Vi har kørt AVG (dog den betalte version) i mange år uden at maskinerne har taget skade.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:01

Dommeren:

Christian; Er du sikker på at AVG er årsagen? Vi har kørt AVG (dog den betalte version) i mange år uden at maskinerne har taget skade.

Jo, det er skam sket før, at en opdatering af AVG har fået windows 7 computere til ikke at ville starte. Skype-Smile

AVG forum besked om fejl i opdatering.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:10

Hej alle

Tak for svareneYes

Jeg var også nok af den opfattelse, at det kunne være et hardware-problem, dog er det påfaldende, at det sker i forbindelse med anvendelse af browser på nettet.

Jeg anvender ESET Intenet Security.

Jeg har "skrottet" AVG, da den på et tidspunkt rapporterede alt OK, uagtet der var virus ligesom en opdatering ikke fangede denne virus. Ja, det var den betalte version.

Så skal jeg nok være glad for, at der ikke forefindes nogle vigtige filer på denne laptop, hvis nu den skulle bryde helt sammen.

Det der undrer mig lidt i denne sammenhæng er, at alle diagnosticerings-værktøjer rapporterer, at alt er OK.

Hilsen

Tonny

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:59

Dommeren:

100% sikker.

Have skrevet et kæmpe langt svar; men Amino havde logget mig ud (sker hele tiden på IE) så jeg mistede det, jeg har skrevet - og jeg orker ikke at skrive det igen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)