Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis tilbud og Spam?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kan det være at dette er et dumt spørgsmål, men jeg kom til at tænke på...
Hvis man gerne vil give et gratis tilbud/invitere til et foredrag eller lignende, er der så stadig tale om spam når man sender målrettede invitationer ud og ikke er ude på at sælge noget?

De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:52
Hej Morten

Det er helt klart ulovligt:

Forbud mod udsendelse af  uanmodet elektronisk reklame
Siden 1. juli 2000 har det været strafbart for erhvervsdrivende at sende elektroniske reklamer ud, medmindre modtageren forudgående har bedt om det. Elektronisk reklame omfatter først og fremmest e-mail, men også SMS/MMS, telefax og automatiske opkaldssystemer.

Forbudet, der fremgår af markedsføringslovens § 6, gælder hvad enten modtageren af reklamen er forbruger, erhvervsdrivende, en offentlig myndighed eller andet.

Du kan læse mere om, hvor galt du kan komme af sted ved at læse her

Der er nogle enkelte undtagelser; men dem falder din ide ikke ind under.

Så der er ikke andet at gøre end at bruge kanaler som søgemaskineoptimering, canvas, AdWords, direct mail mm.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:16
Hej Christian

Ja, det tænkte jeg nok. Tak fordi du hjalp med at skære det ud i pap...

De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:40
Der er jo også altid normal post? :-)

EDIT: (og nu så jeg jo så lige at christian allerede havde nævnt direct mail, så jeg beklager gentagelsen)

Nyhedbreve og e-mails er rigtig gode til mange ting, men træerne vokser ikke ind i himlen, så det er altid bedst at have spurgt sine modtagere først. Det er derfor det er så vigtigt hele tiden at huske at samle adresser og tilladelser ind når man taler med andre, også selvom du måske ikke lige planlægger at udsende noget lige nu og her, eller måske først om et år. Det er forarbejdet som gør forskellen.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:19
Nu da spørgeren har fået svar på sit spg., vil jeg tillade mig at stille et relateret spg.: Hvis jeg som privat sender en mail ud til et firma som jeg ønsker at indlede samarbejde med, eks. i form af oprettelse af fælles selskab og forretningskoncept, vil det så ifølge loven være spam, eller vil det være lovligt?
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:09
Hej Dimitri

Lad os kikke på det:
"strafbart for erhvervsdrivende at sende elektroniske reklamer ud"

Er du erhvervsdrivende: Nej
Er det en elektronisk reklame: Nej - det er et ønske om samarbejde. Et samarbejde betyder, at virksomheden skal TJENE penge på din henvendelse - ikke BETALE penge.

Men HVIS nogen prøver på at gå denne vej og det så med tiden viser sig, at virksomheden alligevel kommer til at betale så meget som 5 øre et eller andet sted videre i processen som følge af, at du har indledt denne kontakt, så falder "fars hammer" garanteret.

Et ønske om samarbejde er i sagens natur også et meget personligt formuleret "brev", blot i elektronisk form, som på ingen måde kan autogenereres og masseudsendes (spam).

Så under forudsætning af, at alt ovenstående bliver overholdt til mindste detalje, vil jeg mene, at den holder i byretten.

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)