Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskatten og firmatelefon

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Fra  WebSights Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille website virksomhed, som snart bliver momsregistreret (rammer snart 50.000 kroners loftet). Jeg er samtidig fastansat i en it-virksomhed, og her betaler jeg multimedieskat.

Mit spørgsmål er nu, om dette er korrekt forstået:

Min lille virksomhed kan (efter jeg er blevet momsregistreret) købe en mobiltelefon, få momsen refunderet og trække resten fra i regnskabet. Alle de løbende udgifter til telefoni/mobildata kan virksomheden også betale og trække fra i regnskabet. Mobiltelefonen vil også blive brugt både privat, forbruget vil nok være halvt privat og halvt virksomhed.

Er det korrekt forstået, eller har jeg overset/misforstået noget?

På forhånd tak alle i dygtige Amino'er :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan Bjerre Christensen

Du skal kun betale multimedieskat én gang, så langt så godt.

Du har næsten fanget reglerne omkring mobiltelefonen rigtigt. Dog er der lidt forskel på konteringen.

Skattemæssigt er der fuldt fradrag i virksomheden for omkostningerne til mobiltelefonen.

Momsmæssigt kan du alene fradrage en forholdsmæssig del af momsen svarende til forholdet mellem private og erhvervsmæssige samtaler. Fradraget baseres på et skøn og det ses ofte, at der skønnes en fordeling på 50%/50%, hvilket jo også hamonerer med dine forventninger.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 17. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige nogle tillægsspørgsmål til dette emne:

Jeg er selvstændig uden lønmodtagerjob ved siden af. Jeg går og overvejer at anskaffe mig en mobiltelefon i min enkeltmandsvirksomhed. Jeg kommer til at bruge den både privat og i arbejdsøjemed, så jeg går ud fra, at jeg skal betale multimedieskat?

I svaret til Allan fremgår det, at der er fuldt fradrag for omkostningerne til mobiltelefonen - vil det sige mobiltelefonens pris eller gælder det også et eventuelt abbonnement med taletid, data og hele molevitten? Hvis det også gælder abonnementet, er det så kun bindingsperioden ud, hvor man jo ofte også betaler af på telefonen? 

Mvh. Sisse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sisselotte

Der gælder de samme regler for dig.

Så ja, du skal betale multimedieskat. Der er skattemæssigt fuldt fradrag for alle omkostninger til telefonen i din virksomhed (hele molevitten, for at bruge dine egne ord). Momsmæssigt er fra skønsmæssigt fradrag svarende til fordelingen mellem erhvervs- og privatbrug.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)