Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny og i vanskeligheder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens.

En partner og jeg fik den ide at vi ville starte en webshop op med moderigtige tshirts med diverse tryk. Det virkede som en god ide da jeg har gode kontakter i tøjbranchen og han kunne lave hjemmeside mm. Nu er han på ulykkeligvis faldet fra projektet og jeg sidder nu tilbage med en halvfærdig side og uden den store forstand på hvordan jeg selv får arbejdet videre med den. Shoppen hedder www.statements.dk og er hos Dandomain. Er det realistisk at jeg selv nogenlunde hurtigt kan sætte mig ind i hvordan man styrer en sådan shop. Jeg har fundet ud af hvordan man ændrer i lager osv, men hvis jeg fx ville lave designet om, er det så noget jeg selv kan lære, eller er det bedre at hyre en eller anden ekspert? Jeg kan ikke programere, men er nogenlunde hurtig til at lære.Kan man evt læse sig til det et sted?

Jeg har en masse spørgsmål som jeg håber på at kunne blive hjulpet bare lidt på vej med.

1. Fx vil jeg gerne følge Martin Thorborgs råd fra bogen E-Pusher, med at man kan bruge shoppen selvom man ikke kommer ind fra forsiden. Det virker pt ikke. Hvordan løser man dette?

2. Er der nogen der har en god løsning til hvordan man får tøj til at tage sig bedst ud på en hjemmeside? Som shoppen er nu er det faktisk ikke den tshirt-model vi bruger, som er afbilledet. Jeg har prøvet at montere tshirten på en gine (en dukke) og så tage billeder, men resultatet er ikke godt. Sikkert fordi jeg er en skidt fotograf. Nogen der kender en god løsning på dette? Gerne en der gør at man kan zoome på hjemmesiden. Hvis det ikke er noget man kan gøre selv, tager jeg gerne imod et råd til hvor og hvordan man gør så.

3. Søgemaskineoptimering. Her er jeg helt og aldeles blank. Hvad gør man? Hvor kan man læse mere om det? (Regner med at jeg kan finde en del om det på dette forum, håber bare også at jeg finder noget om hvordan man gør HELT fra basics.)

4. Designet. Nu er hele varelageret ikke på hjemmesiden endnu. Der er 10 designs yderligere der ikke er på siden endnu. Fungerer designet? Når man sælger noget så ens som tshirts, er det så ok at have alle tshirts liggende i en "menu" også selvom det er samme motiv men i forskellige farver? Jeg kan se det måske vil blive forvirrende og uoverskueligt når man når 100 forskellige designs, men pt hvor der ikke er alt for designs, og man gerne vil have det til at se ud som om, at man har lidt varer er det så en ok måde?

http://gorillashop.dk/cgi-bin/bi10222/ -> her er det gjort i stor stil. Fungerer det synes i? Det er jo en direkte konkurrent.

5. Er designet i sig selv ok? Er det overskueligt? Er det brugervenligt?

Jeg forventer ikke at den forkromede løsninger dumber ned fra dette forum. Jeg ved der skal arbejdes med det, og jeg har klar til at tage nogle drøje hug, for hjemmesiden som den er nu. Forhåbentlig kan det dog hjælpe mig videre. Jeg vil sætte stor pris på enhver hjælp og kritik.

Siden fungerer som den står nu og der har faktisk også været nogle salg, på trods at jeg har ingen reklame har gjort og på trods af at jeg har lidt vanskeligheder med at få flere designs ind på siden. Det er dog rart at vide at betalingsmoduler osv virker som de skal.

Jeg kommer sikkert på flere ting hen ad vejen, men pt burde der være nok at gå i gang med, så jeg håber at kunne trække lidt på jeres resourcer. Jeg takker ærbødigt for hjælp der måtte komme.

Med venlig hilsen

Rune

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 08:29
Velkommen til amino. Du har mange spørgsmål - jeg vil tage fat om dem jeg kan.

Det lyder som om du har mod og lyst til at selv at lære det, så jeg vil klare forslår dig du får sat dig rigtig godt ind i DanDomains shop system. Kan være du skal hyre en til at lave en grafisk skal, men resten skal du selv kunne drifte. Dette vil give dig største fleksibilitet i længden - samt nok også størts tilfredsstillelse. Det er ikke nødvendigt umiddelbart at kunne prorgammerer for at lege i Dandomains shop - det er jo alt samme at lege, se hvad der sker når jeg gør dette osv.

1. Det først jeg vil anbefale dig er at skifte til den nye version 5.5 af Dandomain - der findes en lille vejledning til dette når du logger ind. Men dette kan du kommer af med de frames, og blandt andet så virker det også du kan komme ind fra andre steder end forsiden. Der kan være nogle grafiske elementer der skal ændres, men umiddelbart er det til - dog vil det nok tage 3-4 at få gjort.

2. Jeg synes faktisk jeres tøj tager sig okay ud. Synes det er lækkert at både har logoet liggende som en fil og selve t-shirten. Dog er det jo ikke optimalt hvis det ikke er de rigtige modeller.

3. Jeg er nogen simple ting jeg vil forslå du starte med at gøre. Find ud af hvilken søgesætninger du vil findes på. Desværre er der stor konkurrence på ordret t-shirts. Men du kan måske satse på et samme hæng af to ord. Kunne måske være cool t shirts eller noget i den stil. Derefter ændrer du under Opsætning > Firma > Firma navn - under shop navn skriver du så de søgeord du vil findes på og så til sidst statements. Derefter tilføjer du alle de tekst links der ikke benytter redericsts du kan komme i nærheden af. Du kan finde en oversigt her: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=11869

4. Synes dit design fungerer godt. Og ville ikke begynde at lave inddelinger. Måske ville jeg i toppe nskriver i stedet for blot online store - skrive online tshirts. Samt skrive statements.dk i stedet for blot statements.

Dejligt de første salg er gået igennem. Kan huske selv da min første betaling af et festina ur for 2½ år siden på www.jonsen.dk kom dumpende efter siden havde været online i 6 dage... det var sgu fedt.

Held & Lykke med det.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:11
Jeg er enig i at du nok skal (og bør) få lært dig hvordan shoppen fungerer. Det der er nu er slet ikke så værst, så hvis du først for opgraderet til en version uden frames, og derefter arbejder lidt med søgemaskiner m.m. så er du godt igang. Jeg mener også de nuværende billeder er gode, så hvis du kan få de nye til at se ligesådan ud er det fint. Hør evt. nogle fotografer herinde for nogle tips.

Jeg sad selv og ledte lidt efter et menupunkt "Produkter" for at finde de t-shirts der ikke var på forsiden. Jeg forstår nu at de alle var på forsiden. Jeg selv ville have været mindre forvuirret hvis du havde haft menupunkterne "Røde t-shirts" , "sorte t-shirts" etc. Dette design vil også holde når du får mange flere t.shirts ind.

Held og lykke... Jesper

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:26
Hej Rune:-)

Jeg kan også godt lide designet, passer godt til det du sælger.
Men, jeg synes der mangler lidt mere oplysninger om dine T-shirts. F.eks lækker T-shirt i 100% bomuld, kan vaskes ved 40/60 grader.
Lidt tillægsord er altid godt sålænge det ikke bliver en hel roman..F.eks lækker, vamset, kraftig kvalitet, luksus osv. osv.
Der må også gerne stå mere tydeligt at priserne er inkl. moms.

Held og lykke, det ser godt ud indtil videre.
Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:57
Hej alle.

Tusinde tak for hjælpne og de pæne ord. Jeg er begyndt at sætte mig ind i Dandomains system.

Lige et par tillægsspørgsmål.

Hvad er frames og hvilken effekt har de. Jeg kan forstå det ikke udelukkende er noget positivt. 

Mht til hvordan tøjet ser ud nu, så er det en tshirt-skabelon jeg har fundet på nettet og så sat logoet på i photoshop. Problemet er fx at farverne fx på regnbueis tshrten ikke ligner 100%. Det er nok ikke en løsning der holder i længden, men jeg har som sagt ikke kunne få det til at se pænt ud på andre måder.Det kan være jeg skal prøve at hive fat i en fotograf herinde...

Mht farveindeling af trøjer skal jeg så ikke vente til der er væsentlig flere designs og farver? Pt vil det jo give 4 menupunkter med meget få trøjer i hver?

God ide med mere info om trøjerne. De er i en super bomuldskvalitet, så det kan jeg jo ligeså godt skrive også.

Igen, tak for hjælpen. Det er meget motiverende...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 14:04
Hej igen.
På nuværende tidspunkt har du ikke det store behov nogen inddeling.

Farveinddeling synes jeg er en dårlig idé, for hvad hvis du på et tidspunkt får T-shirts, der har flere farver eller har en anden farve ærmer?
Så synes jeg hellere, at du skal lave en inddeling der hedder Herrer - kortærmede - langærmede og Damer -"-.
Ellers kan du også inddele det i Herrer og Damer og så f.eks navnet på mærket, men selvfølgelig kun hvis det er kendte mærker - ellers hjælper det ikke kunderne.

Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)