Efter længere tids optimering på tømrer og tømrermester som søgeord, ser det ud til at være lykkedes rimeligt god, ligger pt. nummer 1 på tømrermester og 2 på tømrer, og det er jeg jo glad for, da disse jo et de 2 vigtigste keywords som mig som tømrer.
Men så tænker jeg søger folk egentligt så snævert, eller søge de tømrer / tømrermester kombineret med det område de søger i ?
Hvad er jeres erfaringer her, det er jo meget brugt hos de forskellige tilbudsportaler, der nærmest spammer alle der sider med bynavne og postnumre ?
Virker postnumre / byer bedre eller skal jeg bare være glad for at ligge så godt på enkeltstående søgeord ?
Først synes jeg der er virkeligt flot at du ligge hvor du gør.
Hvis det var mig der skulle søge efter en håndværker ville jeg altid kombiner min søgning med en by. Jeg ville ikke få noget ud af at få en række resultater fra den anden ende af landet.
Du skal hel klart være glad for dine nuværende placeringer. Når det er sagt, kan der ofte være en del trafik at hente ved at målrette sine undersider søgesætninger indeholdende bynavne.
Når det er sagt, vil local search hvis du spørger mig, ændre sig meget det kommende år, og dermed komme til "fylde" mere i søgeresultaterne, og på den måde skubbe undersider målrettet nøgleord med bynavne længere ned af. Det vil dog i første omgang vinde indpas på de mere konkurrenceprægede lokationsbestemte søgninger, og ikke i områder hvor der kun er en enkelt eller to der tilbyder en given service.
Så et godt sted at starte, kunne være at tune din google places listing.
Jeg ville som Martin også søge efter mit bynavn eller en større by i nærheden. Jeg kan ikke bruge en tømre i Skagen til noget, hvis jeg bor på Bornholm ;)
Okay folk der ikke er så vant til at søge ville måske bare skrive tømrer til at begynde med, men vil så herefter søge lidt mere specifikt som vi andre gør jo.
Når det er sagt, vil local search hvis du spørger mig, ændre sig meget det kommende år, og dermed komme til "fylde" mere i søgeresultaterne, og på den måde skubbe undersider målrettet nøgleord med bynavne længere ned af. Det vil dog i første omgang vinde indpas på de mere konkurrenceprægede lokationsbestemte søgninger, og ikke i områder hvor der kun er en enkelt eller to der tilbyder en given service.
Så et godt sted at starte, kunne være at tune din google places listing.
Nemlig, det var også lidt et sats herfra, og derfor jeg har brugt mindre kræfter på at få en masse bynavne med i min optimering, hader selv de sider der bare lister 80-100 bynavne på de forskellige sider, kun for at rangere på søgemaskinerne, så har med vilje ikke ville benytte dette på siden.
Ja - jeg bemærkede at du var aktiv på Google Places, men der er plads til forbedringer (vær eksempelvis opmærksom på at du godt kan stå registreret i flere kategorier)
Ja der bliver søgt meget på byer, også derfor Google Places har fået så stor værdi i søgeresultaterne.
Jeg
så lige at du har fået ændret lidt i dine titles, men der er plads til
flere ord i den title. Tag din egen by, og et par byer i nærheden som du
også vil have, skriv dem ind i titles, link til dem med de nye søgeord,
og de nye bynavne i selve teksten, og du vil temmelig sikkert stryhe
til tops med det samme fordi din side i forvejen er så stærk.
Tillykke med dominansen :-)
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Jep, har faktisk plads nok i title til de vigtigste byer, og indgående links med bynavne har jeg nok ikke gjort nok i, så vil jeg helt klart også benytte lidt hyppigere fremover, jeg har jo tit muligheder for det jo.
Jeg burde nok også bare se at få lavet et par sider optimeret til byerne også, de vil sikkert også konventer bedre, jeg ved jeg godt hvad der skal til, men får det bare aldrig gjort.
Men kan forstå på jer at det nok vigtigtere, end jeg har prioriteret det indtil nu, har nok stirret mig for blindt på at opnå det, de fleste mente ville være umuligt for en almindelig håndværker, som ikke lige vidste så meget om SEO som dem selv at opnå, men de ville jo også bare sælge deres service for "måske" at kunne opnå dette over tid....:)
Jimi Hove:
Tillykke med dominansen :-)
Takker....:) Men lidt hårdt arbejde og alle de hjælpsomme SEO personer herinde, så lykkedes det jo til sidst, hvilket du jo også selv har oplevet...;)