Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringsrate - børnetøj netbutik

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johannes Helleland:

Jeg har lavet AdWords kampagner for mange danske webshops med børnetøj. Og de shops der performer bedst, ligger med en konverteringsrate på 7% (11% AdWords) og de dårligst præsterende ligger med 1,50% (2-3% AdWords).

Skal jeg give et gennemsnit for ca. 30 danske webshops med børnetøj, så er konverteringsprocenten for alt trafik 3,5% og 5% for AdWords.

Undskyld - men jeg er dybt imponeret over de tal du nævner her. En konverteringsrate på 7% er godt nok flot.... og 11% på adwords... really?? på børnetøj??? Er det gennemsnitlig? Eller på en dag med halv pris på nye varer? over hvor lang en periode er data fundet ud fra?

@Birgitte - med knap 6 års erfaring, kan jeg fortælle dig at konverteringsraten indenfor børnetøj ligger mellem 1-3% i normale tider uden kampagner. Jo større du bliver og jo mere du arbejder med og forbedrer din shop - jo bedre bliver det. Under udsalg kan du fordoble konverteringsraten, men det er jo kun en dag eller to.

Derudover betyder det også en del hvor dine besøgende kommer fra - og hvor relevante de er i forhold til dine produkter.

Køb e-pusher som er skrevet af Martin Thorborg. Den er rigtig god - og du finder mange gode tips til forbedringer. Læs de gratis adwords bøger som er på markedet - de vil hjælpe dig rigtig godt på vej.

At forhøje sin konverteringsrate er noget som normalt kræver en masse arbejde - og min erfaring er at det ikke lader sig gøre at fordoble den fra dag til dag. Det er ikke kun forbedringen af købsknappen etc - men i høj grad også designet og brugervenligheden af shoppen - og ikke mindst udvalget af varer.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)