Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af webshop..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Min veninde og jeg vil gerne starte en webshop, med salg af brugskunst, blandt andet eget re-design af "loppefund".
Det hele er jo påtænkt som en "hobby" til de kedelige aftner, samt en måde at få sin kreativitet ud på...
 
Vi er imidlertid på bar bund med hvordan vi griber det an.. Vi skal som det første finde et navn.. -men skal vi registreres som en virksomhed, altså med cvr-nummer, for at sælge noget over nettet?  -Og er der specielle krav til en webshop, vedrørende økonomi/betaling, eller kan man bare sende varerne pr. efterkrav.
 
Vi vil gerne have en hjemmeside vi selv kan udarbejde/vedligeholde, hvis i har nogle ideer?
 
Er der nogen der kan give os et par linier om det at komme igang, og hvad kravene er til sådan en lille "butik".
 
Knus fra veninderne
 
 
 
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mice...ja i er vel 2?? Jeg står lidt i samme situation som jer, og prøver også at lokke nogle gode fif og råd ud af de kloge hoveder herinde. Indtil videre er jeg ikke kommet meget længere end jer og har slet ingen erfaring på dette område. men noget af det jeg har gjort, er at tage kontakt til eksisterende webshop af nogenlunde samme karakter, som det man selv har i tankerne og så spørge dem ud. Jeg har fået en del respons, de er rimelig søde til at give fif, har jo selv stået i samme situation engang:)

Det de fleste siger herinde, er egentlig at man skal tage kontakt til Told og skat og vejlede sig der, så får man ihvert fald også et rigtigt svar. Jeg er stadig i den fase at søge leverandører og det er også lidt svært når det er udenlandske og at man slet ikke kender til noget om at importere. Men nu må vi se. Det er også nogle søde og kloge hovederne herinde fra som har tilbudt mig at hjælpe med det it/design mæssige af selve bixen...
Hvad skal i sælge, så kunne det være at jeg kan hjælpe med et navn og i kan evt. hjælpe mig med et?? Det er rart med lidt feed-back!! Ihvertfald kan i tjekke f.eks på scannet.dk om navnet/domænet (hvis jeg har fattet rigtigt) er ledigt!!!
 
Mvh, maria
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge 2 :)

Først og fremmest er det ikke første gang folk vil starte en webshop, og det har været en del med det herinde efterhånden, så en søgning på sitet vil sikkert komme frem med lidt fif, hvis der er lidt mere konkrete spørgsmål er det lidt lettere at svare på.
 
Angående navn, så har op til flere, endda selv den gode Martin, spurgt om hjælp til navn, så synes i hver især skulle gøre det samme hvis i sidder fast.
 
Angående at få det stablet på benene med design/tekniske, så er der lidt forskellige løsninger at vælge mellem.
 
Enten hiver i pungen op af lommen og betaler et reklamebureau for at stå for alt det tekniske, det er bestemt ikke billigt, og jeg mener personligt man får meget mere ud af at sætte sig lidt ind i tingene selv.
En shop som dandomain.dk eller scannet.dk som sidder godt på markedet tager man aldrig fejl af, de er bestemt ikke de billigste, og det kan nemt løbe op til et pænt beløb hvis man også vil have dankortsbetaling og så videre.
 
Men tilgengæld får du et nemt administrations modul, en høj oppetid, god support og ingen bekymringer hvis der går noget galt.
 
Designmæssigt kan man selv bruge tiden på at lege med systemet, eller får en grafiker til at udarbejde topbanner og ændrer lidt farver, det bliver ikke så dyrt igen. Dandomain har også nogle faste freelancer grafikere de anbefaler til denne slags, jeg ved dog ikke hvad deres prisleje ligger på.
 
Angående opstart af selve firmaet, synes jeg i skal benytte jer at de gratis rådgivningsmøder SKAT udbyder, de er vældig gode, informative og de river ikke hovedet af jer fordi i spørger lidt dumt. Det gjorde de da ihvertfald ikke hos mig.
 
Ellers er det bare at spørge løs, jeg har snakket lidt over PM med Maria angående det grafiske, og tager også gerne en snak med dig Mouse, bare send mig en PM, så vil jeg svare hurtigst muligt.
 
Held og lykke alle 3, eller hvor mange i nu er.
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ny herinde, men har luret mange gange og syns der er mange gode svar jeg kan bruge til noget og her kan jeg da hjælpe lidt. Jeg åbnede for snart 2½ måned siden www.prinsessebutikken.dk. Jeg vil med det samme sige én ting, lad være med at tro at man kan gøre det som en "hygge-tjans" på de kedelige aftener, man bruger ufattelig meget tid på det og det er man også nødt til hvis man vil bygge en ordentlig forretning op. Én time foran computeren blir hurtigt til den halve nat og det kræver virkelig at man har en familie som bakker op omkring det. Jeg ved selvfølgelig heller ikke hvor meget I har tænkt jer at satse på det, jeg har satset alt og sagt mit job som vagtmester hos Falck gennem 7 år op, så selvfølgelig står der meget på spil for mig.
Der er så mange små netbutikker som knækker nakken, det er desværre en realitet, så det drejer sig om at være fremme i skoene. Det hjælper ikke noget "bare" at åbne en butik på nettet, folk kommer ikke lige forbi den som de gjorde hvis man lå i gågaden et sted, man skal sørge for at annoncere de steder hvor ens målgruppe kommer, man skal have en god søgeoptimering på Google og lign, så man ikke ligger i bunden, når folk søger på de produkter I vil sælge.
Jeg har min shop gennem ScanNet som jeg kun kan anbefale varmt, den er nem at bruge og kræver ikke at man er IT-nørd, hvilket jeg bestemt ikke er!! Jeg fik en til at lave designet for mig og han hjælper mig stadig hvis der skal laves større ændringer, men alt det andet kan jeg stort set klare selv.      
Jeg har valg at have kort betaling på min side jeg er overbevist om at det øger folks troværdighed til jer som sælgere. Man skal godkendes af PBS, vær opmærksom på at det tager lidt tid og at I måske skal lægge et depositum på omkring 25000 kr for at få lov til at få aftalen. Det er fordi PBS går ind og dækker omkostningerne, hvis jeg f.eks. ikke overholder en handel som jeg har lavet med en kunde og betaler pengene tilbage eller lign. At betale med kort er meget mere sikkert end at overføre penge via netbank. Jeg har ikke givet folk mulighed for at vælge pr. efterkrav og udaf de snart 400 handler jeg har lavet, har jeg haft én der har spurgt efter det. Iflg.  Post Danmark er det en ret stor procentdel af alle pakker der blir sendt pr. efterkrav som aldrig blir afhentet og så er det afsenderen som står med alle udgifterne i forbindelse med dette.
Jeg er i kontakt med Fyns Erhvers Center www.fec.dk som tilbyder gratis hjælp og støtte i form af revisor, advokat, markdsføring og hvad man ellers kan have brug for, det er rigtig rart med nogle proffessionelle som rådgiver én her i starten. Jeg ved ikke hvor I bor, men jeg tror alle kan få en hjælp noget lign. Som sagt ved jeg heller ikke hvor  lidt og hvor meget I vil satse på det, men hvis I bare vil gøre det fordi det skal være hyggeligt tidsfordriv så lad være, det tror jeg ikke kommer til at gå godt - det skal være enten eller. Jeres venskab skal også være godt og solidt, min revisor sagde at hvis man starter sådan noget op med en veninde, skal man have faste retningslinier fra starten, hun havde set alt for mange venskaber gå galt pga forretninger som ikke var afklaret på forhånd.
Det blev en laaaang smørre det her, jeg håber ikke jeg har skræmt jer helt væk fra idéen. Jeg er selv glad for jeg sprang ud i det, men det har også kostet blod, sved og tårer og gør det stadigvæk.
Jeg ønsker jeg alt mulig held og lykke og håber at mit indlæg har sat gang i nogle tanker om hvad I vil med det hele. Har I flere spørgsmål hjælper jeg gerne.
Kærlig hilsen
Tina          
 
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Undskyld min sene tilbagemelding, men min pc har været nede de sidste par dag....
 
Tusind tak for jeres imput, jeg kan se at vi har nogle ting der skal drøftes, men vi har
nu fået nogle retningslinier at gå efter.
 
Jeg tillader mig at henvende mig til jer senere, hvis vi har flere spørgsmål..;-)
 
Tak!
 
Mouse og veninde
 
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)