Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drupal - Jeg er lost!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har brugt adskellige CMS og butik systemer før (ikke programmeret) til at at vedligeholde og opdatere websites. Nu har jeg så en side jeg har overtaget fra et andet projetk som køre på Drupal og jeg er fundstændig lost. 

Jeg forstår det ikke da jeg normalt er hurtig til at opfatte, er Drupal kun for programmøre eller kræver det at man virkelig bruger timer på at sætte sig ind i det? Jeg skal ændre sider og rykke lidt rundt på forskellige ting.. Har brugt de sidste 2 timer på at klikke ALLE menu punkter igennem og er kun endnu mere lost nu! 

Der er f.eks. en facebook app på forsiden som linker til en gammel Facebook gruppe, har været alle menu punkter igennem men ikke set eller læst skyggen af ordet "Facebook"

Er det mig der er elendig eller har jeg muligvis overset et eller har jeg totalt overset et eller andet? 

F.eks. har jeg endnu ikke fundet ud af hvordan jeg ændre forsiden/moduler, udover teksten. Når jeg trykker EDIT på siden eller på alt andet der hedder forside/frontpage og lign i menu'en kan jeg kun ændre tekst, men ikke facebook, billeder m.m.

Help highly appriciated =) Hvis en har 5 mins på skype til evt. at logge ind og se om der er nogle konfgurationer der er helt galt eller lign. vil jeg også være meget taknemlig.

Chris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Prøv at kigge under Blocks/Blokke (Administration->Opbygning), der ligger der sikkert en blok, hvori du finder din facebook app.

Hvis du heller ikke kan ændre billeder, tyder det på at disse også ligger i en blok.

Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:37

Tak. 

Der er dog kun 2 blokke. Login og Navigation

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

Kan du sende adressen, så jeg kan se siden?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:34

Hej Chris

Prøv og se om der er installeret nogle moduler med facebook.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 22:48
Det kan også være du leder efter noget som ikke findes. Jeg tænker på hvis det ikke er et modul, men noget der er hardcoded direkte i en template. Det er hurtigt at se for en der kender Drupal. Smid evt. et link som andre også har sagt.
Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 22:56

Hej Chris,

Ja som du har opdaget er alt ikke nødvendigvis ligetil i Drupal:-)

Hvis ikke du har fået det løst må du gerne sende link og/eller login til mig, så vil jeg gerne tage et hurtigt kig.

Umiddelbart tænker jeg at facebook knappen enten ligger hardcodet ind i en template, der matcher den side/blok eller også ligger det i et view - prøv at kigge i admin menuen under views/pageviews

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 50
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 11:33

Hej Chris1L

Hvis du skal have feedback på dette, er du nødt til at smide et link til siden, der giver dig problemer.

Vh Kasper

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 06:40

Den var selvfølgelig ment som en Privat Besked. En Admin må gerne slette.

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 08:53

Hvis du siger at det ikke er i blokke et sted - og heller et panel hvor en blok er tilknyttet eller lign - så kunne jeg kun forestille mig det er hardcoded i template filen (med stor sansynlighed page.tpl.php)

Såfremt du skal bruge en til at ordne hvad du kunne have af problemer/rettelser, og er villig til at betale lidt for det, så send mig en pm - der skulle ikke være nogen problemer jeg ikke kan løse.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)