Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Brightpoint?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi overvejer at starte en webshop med salg af mobiltelefoner uden abonnement...

Nogen der har erfaringer med Brightpoint? Tilbyder de dropshipping? Hvordan foregår det med reklamationer? Prisniveau? Andet?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ved at være længe siden vi har handlet med Brightpoint, så det er frit fra hukommelsen:

Prisniveau: For dyrt :o)

Dropshipping: Det mener jeg, men de har så vidt jeg husker ret høje fragt og ekspeditionsomkostninger.

Reklamation: Den blander de sig ikke i. Det er en sag mellem dig og kunden, og dig/kunden/producenten (mener jeg).

Det kan være lavet om, men der er i hvert fald et par grunde til at vi ikke handler der :o)

Tilføjelse. Jeg tror ikke du kan hamle op med priserne på eks. mobilpriser, hvis du handler hos en dansk distributør.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:42

Er der andre danske distributører der er bedre? Jeg tænker specielt på reklamationer og dropshipping.

Jeg kan se at Bilka benytter Brightpoint i deres webshop og deres priser er konkurrencedygtige.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:07

Jeg har ikke kendskab til andre der er bedre.

Reklamationer blander de sig aldrig i. Det vil være en sag mellem forbrugerne og forretningen. Det er producenterne (og de af dem udpegne værksteder) der håndterer garanti og reklamation. Men i sidste ende, peger den altid tilbage på den der sælger varen til forbrugeren.

Men når det er sagt, er der gamle eksempler på at Brightpoint (dengang Dangaard), forhandlede bedre priser til enkelte små forhandlere, end til deres store kunder.

Den slags bliver selvfølgelig altid opdaget på et tidspunkt, så det stoppede også igen. Men det skader jo ikke at tage en snak med dem, for det kan jo være.. :o)

Problemet med dropshipping, er at du skal regne med at der hurtigt kommer 100 kr. oveni kostprisen, i fragt og administration.

Men hvis du kan love en tilpas stor volume, er de sandsynligvis til at tale med. Om du kan få "Bilka-priser" ved jeg ikke, men jeg tror det bliver svært.

Stort set alle dem du ser på mobilpriser, er købt i udlandet. Og jeg ved at flere af dem tidligere har handlet hos det gamle Danaggard, men alligevel ikke gør det længere. Men der kæmper man så også mod ting, jeg ikke kan tage offentligt :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)