Hej Helle
Det var et godt spørgsmål og det har vi fået en del af. Jeg vil bestemt ikke mene af de 2 nøgletal giver anledning til alene at skifte system. Vi kan har kontakt med flere hundrede virksomheder som blandt andet driver deres forretning på en DanDomain webshop.
Det er min opfattelse af rigtig mange alt for tit og alt for meget fokuserer på IT istedet for købmandskabet. Bare se samlige indlæg her på Amino omkring opstart handler om systemer, begræninserne, tekniske funktionaliteter og muligheder som en ny iværksætter aldrig i livet får udnyttet de 2 første år alligevel.
Jeg ser så tit kravspecifiktioner på rumraketter og så har de ikke en skid forstand på e-handel eller bare salg af produkter i det hele taget.
DanDomain eller ej, systemet kam håndetere langt langt mere end man lige sådan går og tænker på. F.eks. er der kunder der har 30.000 produkter, nogle har haft 10.000 besøgende andre igen har 1 ordre pr. minut, andre igen vækster med 50% pr. kvartal og så er der dem som hele tiden giver systemet skylden for et meget begrænset salg.
For eksempel har vi data fra 20 forskellige tøj butikker som alle driver deres forretning på en DanDomain webshop, og ja de har alle lidt det samme produkt, system, prispolitik også videre, og forskelligen er helt vildt forskkelige i hvem der tjener penge og hvem der ikke gør. Jeg skal ikke lige røbe konkret hvad nøglen på en god forretning er(det er jo det vi lever af :)) men jeg kan lige give dig et hint, at systemet ikke er nøglen til succes, det er der imod dine evner som købmand. altså hold dit fokus på at købe varen billigt muligt og sælge den for mest muligt, og så gå efter hvordan du kiler dig mest kosteffektiv ind i markedet.
Hvis du så skulle sidde og tænke jamen jeg mener at jeg er ved at vokse ud af mit system på baggrund af nogle funktionaliteter eller salgsmetoder som systemet ikke kan håndterer, så skal du lige overveje om du reelt set vil tjene mange flere penge hvis systemet nu kunne det eller om det blot et en irritation på systemet evt. mangler.
Håber det giver mening. Du skal ikke se det som nogen kritik, men blot som et lille tip.