Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skifter man fra Dandomain? Hvis man da gør det

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sengeløse, Taastrup
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår skifter man fra Dandomain til en anden løsning?

Pt har jeg ca 2000 ordrer om året, ca 4-500 besøgende om dagen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42

Hej Helle,

Hvilken løsning har du nu og hvad er du utilfreds med ved den?

Normalt vokser man ikke "ind i" en dandomain-løsning.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:52

Det gør man vel hvis shoppen ikke kan opfylde de behov man har ?

Jeg kører også selv Dandomain, og er godt tilfreds - kan se jeg ligge på samme antal ordrer, men ikke så mange besøgende som dig, og det kører upåklageligt synes jeg.

Er der specifikke behov du har, som de ikke kan klare/ du kan tilkøbe ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52

Hej Helle

Det var et godt spørgsmål og det har vi fået en del af. Jeg vil bestemt ikke mene af de 2 nøgletal giver anledning til alene at skifte system. Vi kan har kontakt med flere hundrede virksomheder som blandt andet driver deres forretning på en DanDomain webshop.

Det er min opfattelse af rigtig mange alt for tit og alt for meget fokuserer på IT istedet for købmandskabet. Bare se samlige indlæg her på Amino omkring opstart handler om systemer, begræninserne, tekniske funktionaliteter og muligheder som en ny iværksætter aldrig i livet får udnyttet de 2 første år alligevel.

Jeg ser så tit kravspecifiktioner på rumraketter og så har de ikke en skid forstand på e-handel eller bare salg af produkter i det hele taget.

DanDomain eller ej, systemet kam håndetere langt langt mere end man lige sådan går og tænker på. F.eks. er der kunder der har 30.000 produkter, nogle har haft 10.000 besøgende andre igen har 1 ordre pr. minut, andre igen vækster med 50% pr. kvartal og så er der dem som hele tiden giver systemet skylden for et meget begrænset salg.

For eksempel har vi data fra 20 forskellige tøj butikker som alle driver deres forretning på en DanDomain webshop, og ja de har alle lidt det samme produkt, system, prispolitik også videre, og forskelligen er helt vildt forskkelige i hvem der tjener penge og hvem der ikke gør. Jeg skal ikke lige røbe konkret hvad nøglen på en god forretning er(det er jo det vi lever af :)) men jeg kan lige give dig et hint, at systemet ikke er nøglen til succes, det er der imod dine evner som købmand. altså hold dit fokus på at købe varen billigt muligt og sælge den for mest muligt, og så gå efter hvordan du kiler dig mest kosteffektiv ind i markedet.

Hvis du så skulle sidde og tænke jamen jeg mener at jeg er ved at vokse ud af mit system på baggrund af nogle funktionaliteter eller salgsmetoder som systemet ikke kan håndterer, så skal du lige overveje om du reelt set vil tjene mange flere penge hvis systemet nu kunne det eller om det blot et en irritation på systemet evt. mangler.

Håber det giver mening. Du skal ikke se det som nogen kritik, men blot som et lille tip.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 10:53

Helle Nordbjerg:

Hvornår skifter man fra Dandomain til en anden løsning?

Pt har jeg ca 2000 ordrer om året, ca 4-500 besøgende om dagen.

Hej Helle

Vi har siden opstart i 2005 brugt Dandomain og været yderst tilfreds.
Da vi i slutningen af 2009 efterhånden var oppe på ca. 7000 ordre pr. måned syntes vi det var på tide med en løsning, der kunne tilfredsstille vores behov.

Dandomain's shop løsning er vældig god men den har selvfølgelig nogle begrænsninger, hvilket var grunden til vi udviklede vores eget system.

Blandt mange mangler når ordre tilgangen stiger er feks. at kunne masse fakturere på en mere effektiv måde end det var muligt med DD samt at kunne masse hæve betalinger.
Foruden dette havde vi en del ønsker til kunde mails.

Så for at vende tilbage til dit spørgsmål mener jeg personligt du skal have betydligt flere ordrer for at det kan betale sig at investere i eget system.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 15:57

Helle: Jeg syntes et skifte kan være en fordel når du mener at det giver økonomisk mening for din butik at gøre det samt når du føler at dit nuværende system er for dårligt til at løfte opgaven. Men siden du stiller spørgsmålet ja så lyder det som om at du selv finder at tiden er inde, så jeg syntes lidt selv du besvarer dit spørgsmål :)

Notebookonline: Det er ikke sandt at der ikke er mulighed for masse fakturering mm i dandomains webshop. Men ja det er primært en shop og ikke et lagerstyringssystem. Men det gør ikke at der ikke er en løsning. Dandomains styrke er netop at den kan arbejde sammen med et hvilket som helst 3. part produkt, economics navission osv osv. alt kan integreres i deres shop. Så istedet for at betale store summer for at få udviklet sit eget system (hvor der så ofte ikke vil være support) vil jeg nok vælge blot at betale en meget mindre sum og få udviklet (eller købe) en integration imellem ens favorit program og dandomain.

Desuden kan man på samme måde få programmeret en special løsning til masse hævninger. Da dandomain's payment gateway også har et API som gør dette muligt. Jeg mangler stadig at se en løsning som ikke kan lade sig gøre på en dandomain platform. Vi har selv løst alt fra booking systemer til skolefoto projekter og integreret dem fuldt i en dandomain løsning. Min erfaring på området siger mig at spørgsmålet ikke er om det kan lade sig gøre i dandomain's shop men mere om ens programmør har de fornødne kompetencer, som komplekse løsninger kræver. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 19:40

Joh det er da korrekt at DD shoppen kan mange ting, jeg skrev heller ikke at masse fakturering ikke var muligt men at vi ønskede en anden løsning til dette.

Supporten til ens eget system er jo ikke noget problem, hvis ellers programmøren sidder inhouse og så kan små justeringer eller store laves meget hurtigt.

Det er klart at DD ikke kan tilgodese alle ønsker da der er mange brugere.
Nu er vores behov også mere end blot en webshop, hvilket gjorde udslaget for os.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:34

jeg er røget ind i samme problem for mange besøgene med min side www.stripdanmark.dk , dog er det et webhotel , så det kan ikke helt sammenlignes , med da alle deler samme server og alle skal dele samme trafik kan det være din side ikke alle  kan komme ind på din siden på vises tidspunkt ret let grundet den høje trafik så du må du skrive til dem og få webshoppen over på egen server da fri trafik ikke findes en server er ikke billigt hos dandomain  

vis ønsker lidt ekstra billeder og film på siden , der viser din produkter kan der komme problemer for at folk kan ind på din hjemmesiden så vis ønsker lidt og hvert på siden og høj trafik så er det nødvendigt med egen server jeg har måtte have færre billeder på min side www.stripdanmark.dk  end jeg ønsker da der ellers ville gå lang tid nogle gange for bruger at komme ind på min hjemmeside

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)