Hej Alle, Jeg har et vinduespudser firma, enkelmandsvirksomhed. Har fået tilbudt en god stilling på deltid, og ville gerne have min vinduespudser virksomhed ved siden af! Mit ? er Kan jeg bruge mit fradrag til det nye job som ansat, og så betale fuld skat af mit overskud som vinduespudser ? På forhånd tak, Christian. |
Hej Christian
Du vil skulle forskudsregistrerer dig med oplysninger ombegge dine erhverv. Du vil herfeter modtage en forskudsopørelse, hvor du alt efter dine forventninger til lønindtægt, overskud af virksomhed m.v. vil få et frikort (ikke sandsynligt) skattekort med fradrag og/eller opkrævning af b-skatterater.
Når du nu vælger kombination af lønmodtager og arbejde som selvstændig erhvervsdrivende er det også vigtigt, hvis duer medlem af en a-kasse, at siukre dig at du er rigtigt forsikret. Der findes noget der i dag hedder kombinationsforsikret, som er en forsikringstype, som ikke lle a-kasser tilbyder, men som i nogel tilfælde kan være en fordel, hvis du både er lønmodtager og driver selvstændig virksomhed.
venlig hilsen
Ki Schmidt