Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål Vedr. opstart af virksomhed..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg har fået en super idé, og har lige en del spørgsmål, som jeg håber på, nogen af jer herinde kan hjælpe mig med...

Den virksomhed jeg vil starte, er en service på nettet, kan desværre af gode grunde ikke komme nærmere ind på, hvad det er.. :-)

• Jeg er i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal starte, det skal enten være enkeltmandvirksomhed eller et APS. Så vidt jeg har forstået, så hæfter man af hele sin formue, hvis man skulle ske at gå konkurs, når man starter et enkeltmandsfirma. Ved APS, hæfter man kun for den egenkapital man skyder i selskabet, nemlig 80.000 Kr. Er der andre fordele og ulemper jeg har over set ved disse to typer ?
  • Hvlke skattemæssige forhold, fordele og ulemper er der ved disse to typer virksomhedsformer ?
  • Jeg har hørt nogen snakke lidt om et holdingselskab, hvad er dette hele præcist, og er det noget med, man kan starte et sådan et selskab, hvis man har en enkeltmandsvriksomhed, og sikre sig juridisk på en eller anden måde ?
  • Et APS, kræver som sagt 80.000 Kr. i kapital, er et penge man betaler for at starte selskabet, eller er det bare penge, man skal have til at stå på sin kapitalkonto, som startkapital ?
  • Idéer til fremskaffelse af kapital. Jeg har en opsparing, hvor jeg igennem tiden har sparet lidt om, men mangler stadig en del, hvor er det bedst eller billigst, i banken ? Evt. invester ?
  • Idéer til markedsføring af mit produkt, til en overkommelig pris ?

Det var lidt af en stil, men man har jo mange spørgsmål, når man gerne vil være selvstændig, så alle svar er velkomne :-) På forhånd tak for hjælpen...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Hej Niels.

Hvis der ikke er større risici, så start op med enkeltmands...du kan altid konvertere til

ApS.

Ved ar bruge VSO i enkeltmands, kan du slippe med 25% forlods skat ligesom i et ApS.

Et holding ApS..ligge over et drifts ApS og har til formål at eje aktier/anparter i andre

selskaber(herunder dit drifts ApS).

Fordelen er, at du skattefrit kan udlodde udbytte fra drifts ApS til holding ApS, og

anvende kapitalen til andre investeringer mv.

De 80k er startkapital, og kan bruges i ApS`et.

Investering/bank har jeg ingen kommentarer til. Spørg en investeringsekspert.

MvH

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:15

Hej Peter, og tak for svar.

Vil du anbefale mig at starte et enkeltmandsfirma op med et holdingselskab ?

Hvad er VSO og hvad betyder forlods skat ?

De 80, kan de bruges til hvad som helst i selskabet, eller er der regler for om man eks. må bruge dem til at stå på en konto, købe kontormøbler for nogen af dem, købe varer for dem, eller noget helt tredie ?

Niels

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Hej.

Du kan ikke lave et enkeltmands med holding(er er et selskab).

Virksomhedsskatteordninggen...acconto skat som bliver modregnet, når du hæver den

opsparede kapital.

De kan bruges i selskabet, men ikke på private ting.

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 01:19

Hej Niels.

Du er meget velkommen på vores kontor i Næstved til et gratis møde om opstart af virksomhed. Der vil du helt sikkert få dækket alle dine spørgsmål og flere til, da man på et møde får en meget bedre ide om den virksomhed du skal starte og så let kan se de problemstillinger du kan komme ud for.

Vi tilbyder altid gratis opstartsmøder til iværksættere.

Hvis det har interesse, så skriv på kenneth@multi-revision.dk

Kenneth

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)