Ja den er lidt svær desværre - sikkerheden er forholdsvis høj hos Nokia (det regnede I nok ikke med vel). Der må da være nogen der kender nogen, der har en fætter, der kender en Albaner, som har en søster i Indien, som ser TV2, som har en bror i Danmark, som kender en super klog ingeniør som kan lave vores add-on ?! :) Spørg omkring jer og lad os lave AminoSim - om ikke andet, så kan vi her på Amino få lettet mobilhverdagen... |
en gratis forretningsidé
|
![]() Det ligger godt nok lidt i min boldgade rent fagligt. Jeg har faktisk selv gået i tankerne, da jeg har udviklet software til flådestyring (lastbiler). På grund af nogle sindsyge tyske roamingmetoder på data, har jeg hørt om chauffører som skifter SIM-kort til et tysk SIM-kort når de passerer grænsen. Det ville jo være mere smart hvis der både var plads til et dansk og et tysk SIM-kort i dette konkrete tilfælde. Ja, Jonathan, du skal nok være den første som får en mobil ![]() mvh Carsten |
1) Skift mellem SIM-kort. Det kan allerede gøres. Der findes allerede et metal-SIM-kort som kan indeholde 2 chips og i en menu på telefonen kan du skifte mellem det aktive kort. 2) To numre aktive på samme tid. Unden at kende meget til det tekniske vil jeg mene at der skal udvikles en helt ny telefon ELLER en mulighed for at software kan skifte mellem de 2 kort så tit og uden afbrydelser at det i praksis betyder at begge er aktive selv om kun et er aktivt på et givent tidspunkt. Jeg melder mig gerne til at have en #2 da jeg allerede har set #1 og det er der jo ikke meget sparet ved (andet end at batteriet kan blive på). |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
HVAD Carsten sidder du der og lurerpasser :) Bare se at komme ud og igang - kontakt mig gerne hvis vi skal tale nærmere... Det er selvfølgelig løsning 2, der er interessant, men ja jeg forudser også lidt vanskeligheder med, at få softwaren til at lege med. |
|
De var især populære omkring nokia 3310-6210 tiden. Men da mobiltelefonerne er blevet fyldt ud med elektronik, så er der ikke plads til dem mere. De fungerede ved at man skulle slukke sin mobiltelefon for at vælge kort. Det vil sige man ikke kunne have 2 kort aktive på samme tid. Der er såvidt jeg ved kun få telefoner som understøtter 2 linjer. Hvilket vil være Windows mobile (version 3) som understøtter dette (Qtek 8010 osv.) Men for at man kan benytte de 2 linjer, så skal teleselskaberne åbne op for dual simkort, hvilket de højst sandlynligt ikke vil gøre. Jeg har selv en arbejdstelefon, samt en privat telefon, hvor jeg laver en viderestilling fra privaten til min arbejdsmobil når jeg har brug for at få mine privat opkald der. Der findes idag allerede mulighed for at man kan have samme telefon nr. i 2 forskellige mobiltelefoner. Eller dette vil sige at teleselskaberne giver kunden et simkort med hemmeligt nr, som der laves en viderestilling til. Derved ringer den først på simkort 1, og derefter på simkort 2. Det kan desværre ikke lade sig gøre at få viderestilliet sine sms beskeder. Jeg håber i kunne forstå lidt af denne teknik snak, ellers må i fange mig igen, og bede mig om at uddybe det. Med venlig hilsen Maves |