Hej alle Nu er jeg jo ganske ny på sitet her, og har brugt det meste af denne dejlige weekend med at læse de mange indlæg under de forslællige emner. Jeg startede egentlig herinde fordi jeg gik med tanker om at blive freelance sælger. Jeg har de sidste 7 år brugt arbejdstiden på at sælge produkter og ydelser, som så min arbejdsgiver har tjent penge på, og nu syntes jeg egenligt det skulle være slut. Desværre er jeg en fordybningens mand, så jeg kan godt lide at brænde for mit produkt, jeg vil facineres og imponeres af mit eget produkt. Det er det der giver mig energi i salget og evnen til at give andre andre samme følelse. Derfor går det nok ikke som freelance, da jeg føler at det er for overfladisk.(kun min opfattelse, jeg kan tage fejl har som sagt aldrig prøvet det). Så dette er egentlig ment som en stående invitatiuon til alle jer derude, mangler i en partner, idemand, sælger, eller blot et par gode råd omkring salg. Ja så er jeg åben for forslag, jeg stiller gerne mit netværk og erfaringer til rådighed. Skriv evt kommentarer eller spørgsmål i tråden, du kan også blot smide en pm. |
mangler du en partner med stur på salget
|
Undskyld jeg stiller dette spørgsmål, men har nogle gange på denne side bemærket at folk tilbyder sig som freelance sælger og nu kan jeg se du nævner at firmaet (tidl. arbejdsgiver) har tjent penge på din arbejdsindsats, men har du ikke også selv det? Her tænker jeg specifikt på provisionsordning og bonus? Kan godt være jeg er for snæversynet, men jeg har troede altid at sælgere og virksomheden havde samme målsætning - succes og vækst? Hverken som leder eller som sælger har jeg set de dygtigeste sælgere tjene mindre end den almene ledelse i en virksomhed, så hvorfor så blive freelance? Medmindre årsagen er helt andre end afkastet? |
Hej Michael Indenfor hvilken branche har du erfaring? |
Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk
Hej Ricki Selvfølge har du ret i at mål samt indkomst ofte hænger sammen mellem virksomhed og dens sælgere. Men man er da naiv at tro at virksomheder ikke tjener penge på deres sælgere, hvorfor ellers have dem. Jeg siger jo ikke jeg har lidt nød, men det ville være rart at kunne levere et stykke arbejde som kun kom din egen virksomhed til gavn. Det var det jeg mente, ikke at jeg har følt mig snydt eller noget. |
Hej Michael Kan du ikke vaere lidt mere praecis omkring, hvilke brancher du har vaeret moedebooker indenfor. |
Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk
Hej Michael, Først og fremmest, så var jeg vist meget hurtig til at læse dit indlæg som om du gik freelance, hvilket du jo netop ikke gjorde ![]() Mit spørgsmål var minded på det faktum at man gik fra sælger til freelance, idet jeg mente en succesrig sælger faktisk har bedre odds for god indtjenning end at skifte salgsstolen ud med en chefstol. At du derimod ønsker at blive en del af en virksomhed og den vej udnytte din knofedt er en helt anden sag. Igen beklager at have læst dit indlæg forkert. BTW. Har du erfaringer udenfor Danmark og evt. mod på at blive en del af en virksomhed, hvori du "blot" modtager andel i et land(marked) og ikke hele virksomheden? |