Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæne stjålet af min gamle webmaster - hvad gøre jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har købt en domæne som der skulle laves noget på. Derfor fandt jeg nogle til at lave hjemmesiden på domænet.

Men da de forlangte det beløb som det kostede, inden jeg fik et færdigt produkt stoppede jeg samarbejdet med dem.

Jeg tastede adressen, for at tjekke om hvad der står på den, siger siden at domænet er lukket ned, fordi der en regning som ikke er betalt. Jeg har aldrig set den regning. Derfor skriver jeg til dem jeg har webhotellet hos og efterspørger den regning, som jeg selvfølgelig vil betale. Henviser de mig til faktura siden under mit webhotel. Problemet var så at jeg ikke kunne logge ind, og jeg forsøger med "glemt password" får jeg ingen mail med password. Jeg skriver til webhotellets support, hvor de fortæller at de har sendt koden til en adresse og person jeg ikke kender. Jeg spørg så om de ikke ville sende den til min mail. Hvor jeg så får besked at det kan de ikke, i og med at det ikke er mig der ejer domænet men ham jeg ikke ved hvem er.

Jeg har ikke solgt min domæne eller noget som helst. Hvad fanden gøre jeg her?

Dbh

Kenan

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:44
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:45

Tjek på Dk-hostmaster hvem der registrator domænet. Hvis det ER dig der er registrator det, kan du bare flytte det til et andet webhotel.

Hvis det ikke er dig der står som ejer, så har du et problem. Købte du selv domænet eller fik du firmaet til at købe det for dig?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:46

Nu har jeg fået følgende besked af deres support efter at have fortalt dem at det er mig som juridisk er ejer af domænet og webhotellet, så skriver deres supporter: 

Hej,

"Anders And" har stået som ejer hos os altid - jeg kan desværre ikke give dig adgang.
Men du ejer domænet kan jeg se, så du kan bare flytte det til en anden udbyder :)

Hvordan kan han altid have stået som ejer, når det er mig der til at starte med har købt domænet og webhotellet i mit navn, og betalt med min dankort?

Der skal siges Anders And er et fiktivt navn, det rette navn kender jeg.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:11

Hvad siger et opslag hos DK-Hostmaster, jeg er lidt forvirret nu?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:15

Oxkjær:

Der står heldigvis at jeg ejer domænet. Men hvad fanden kan han så eje hos hosten?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:16

Oxkjær:

Der står heldigvis at jeg ejer domænet. Men hvad fanden kan han så eje hos hosten?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:31

Ja det ved jeg heller ikke, med mindre han har oprettet det i hans navn.

Hvis det er oprettet i dit navn, så må du jo ligge inde med FTP oplysninger m.v. og så kan du jo blot fjerne det han har lagt op og så skifte dine loginoplysninger.

Alternativt kan du jo bare flytte domænet, og så komme videre ud over stepperne og ikke bruge unødigt krudt på det.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:35

Oxkjær:

Ja det ved jeg heller ikke, med mindre han har oprettet det i hans navn.

Hvis det er oprettet i dit navn, så må du jo ligge inde med FTP oplysninger m.v. og så kan du jo blot fjerne det han har lagt op og så skifte dine loginoplysninger.

Alternativt kan du jo bare flytte domænet, og så komme videre ud over stepperne og ikke bruge unødigt krudt på det.

Nej den har altid været oprettet i mit navn. Men nu har deres support kigget på sagen og lavet en fejl. Så nu har jeg fuld adgang til min webhotel og domæne igen. :s underlig sag, men heldigvis løst.

Kenan

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:43

Jeg tror ikke du skal være nærvøs.

Jeg tror det står sådan til at du stadig står som ejer af domænenavnet, mens han åbenbart står som ejer af webhosting hvor din domæne "peger" hen.

Det du skal gøre er bare at logge dig på DK-Hostmaster og redelegere det hen til dit eget webhosting, hvis du har et, eller finde en ny webhost, hvor du kan hoste din hjemmeside. :)

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)