Hej alle Aminoer. Jeg skal til at opstarte IndustriBasen.dk som vil blive en side som Bilbasen bare med alt inden for industrien. Dvs man vil kunne søge produkter inden for 4 katagorier: Industri, Transport, Entreprenør og landbrug Man vil kunne søge efter mærke og model. Man vil kunne efterlyse en bestemt maskine eller værktøj man mangler. Det vil blive en side hvor man kan købe nyt, brugt eller leje. Det jeg kunne tænke mig at høre var hvilken udgifter jeg vil få ved sådan en side. Siden vil fungere ved at man opretter de annoncer man ønsker og så kommer det til at koste et beløb pr. annonce. Det vil være en database for Private og virksomheder. De udgifter jeg kender til lige pt er følgende: Domæne 36kr årligt webhotel 1200kr årligt Jeg har sat 30.000kr af til opbygning af siden. markedsføring af siden ved jeg ikke helt endnu. men regner med 5000-10.000kr om måneden til at starte med. Udover disse udgifter hvilken udgifter mangler jeg så for at kunne lave et ordenligt budget til siden? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Håber jeg kan få noget hjælp fra jer Tror i overhovedet på min ide? mvh Morten |
Jeg skal til at opstarte IndustriBasen.dk som vil blive en side som Bilbasen bare med alt inden for industrien.
....
Jeg har sat 30.000kr af til opbygning af siden.
Hej Morten
Kr. 30.000 for udvikling af en bilbasen.dk klon... med fare for at være en lyseslukker, så vil jeg med et slag-på-tasken
vurdere, at det vil koste Dig 1/4 - 1/2 mio. at udvikle en bilbasen.dk klon!
Husk også at Du måske skal investere i data for de produkter der sættes til salg. Hvis fx man sætter en
gravemaskine til salg af et bestemt mærke, så er det smart hvis systemet allerede kender gravemaskinens
stamdata.
- På den måde sparer de personer, der skal oprette annoncer, tid på at skulle indtastet en masse
oplysninger om det produkt de vil sælge - Du vil kunne tilbyde avancerede produkt sammenligninger
- Du vil kunne tilbyde avancerede søgninger
Tror i overhovedet på min ide?
Det er aldrig for sent at gå ind i et eksisterende marked, hvis man gør det endnu bedre end sine konkurrenter,
SPAMfighter er et rigtig godt eksempel ;-)
Held og lykke med projektet
/Grosen Friis