Hej! Jeg hedder Barbara Karen og er 19 år. Jeg har nogle spørgsmål om lidt af hvert, jeg håber I måske kan hjælpe mig med. Jeg har planer om, at starte min egen virksomhed. Det er stadig meget nyt, og da jeg er studerende, vil jeg derfor gerne forberede mig mentalt på ”den lille del” med økonomien. Min plan involverer en maskine, og den kommer i alle prisklasser efter 10.000,-. Jeg tager den billige version. Jeg ejer ingen opsparing, og bliver derfor nødt til at låne penge af banken. Nu ved jeg, at jeg i hvert fald bliver nødt til at låne i hvert fald 10.000,- til købet af maskinen. Hvilke andre ting skal jeg være opmærksom på? A-kasse? Forsikringer? Jeg kan fx låne yderligere 4000,- for at kunderne kan betale med dankort på hjemmesiden. Vil det være en god idé, eller skal jeg tage det senere? Virker det for ’billigt’, hvis man kun kan betale ved bankoverførsler? Eller kan man finde en billigere betalingsgateway, som DIBS? (Jeg bruger Bricksite.com, så jeg ved ikke, om dette er muligt?) Desuden har jeg allerede en gæld i banken på 25.000 til indskuddet i min lejlighed, men jeg regner med, at det, af visse årsager, hurtigt er betalt af. Men hvordan vil banken se på dette, da jeg kun er på SU og SU-lån? Skal man hyre en advokat til at guide en gennem opstartsfasen, eller kan det være nok med den gratis rådgivning og revisor? En helt anden ting er, om det kan betale sig at have udenlandske leverandører? Er det for besværligt? Og er det en stor ulempe at min lejlighed bliver min arbejdsplads? Grundet konkurrencen på dette produkt, jeg vil sælge, vil priserne være lavere end konkurrenternes? Vil dette virke negativt på kunderne? Har I andre gode råd? Jeg har ikke meget viden omkring alt dette endnu, og jeg ved, at det er en stor mundfuld, men håber at folk vil hjælpe mig til at forstå alle disse ting, så jeg undgår en masse fejltagelser. Tusind tak! |
4000 for dankort betalning vor for du det fra?