Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode input /råd søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et prof. firma, der henvender sig til den danske industri. Her handler jeg med meget anerkendte mærker indenfor metalbearbejdning, svejsning, skæring, lodde osv.

Jeg påtænker at starte en E-butik for at "komme ud i krogene". Jeg er i tvivl om det vil være uhensigtsmæssigt at sælge de samme mærkevarer, naturligvis med differencerede priser, eller skal jeg vælge andre produkter for at undgå konflikt med mine industrikunder. Jeg ser frem til at modtage gode råd.

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:38
Skal dine industrikunder ikke benytte din e-shop også?  - Med mindre at din e-shop skulle hevende sig til private? Fremfor konflikt er det jo en god mulighed for ekstra serviceoverfor de eksisterende kunder... Kan du skrive mer eom hvad din bekymring i øvrigt går på?

De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 19:50
Hej Morten,

Tak for dit hurtige input.

Jeg ønsker at "fange" de private og give dem mulighed for at købe de samme kvalitetsvarer som jeg sælger til mine industrikunder, men klart kan de ikke købe til samme pris da private ikke køber kontinuerligt og i de samme mængder. Jeg forstiller mig ikke som sådan at det kan skabe konflikt - for selvfølgelig, hvor skulle det det ? Jeg kan forstå på dit svar at du heller ikke kan få øje på en "konflikt", men det er godt med brainstorm og vinkler fra andre.

Min e-shop vil være adskilt fra mit prof.firma og med andet navn, så der vil ikke være prof service herfra til mine eksisterende kunder. Jeg påtænker at oprette et forum eller lign på e-shoppen, så det er muligt at hente on-line hjælp til løsning af bestemte opgaver (specielt materialevalg). Efter at have surfet grundig på nettet , kan jeg se at der er mange private der søger hjælp og kan derfor se et stort behov.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:39
er dine kunder slutkunder, eller er de detailhandlere af dine varer?
Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 09:04
Hej Jesper

Først ros til dine websites !

I E-shoppen er kunderne slutbrugerne og målgruppen er bl.a bilklubber, hjemmemekanikere/reparatører, landmænd og også den almindelige private husfar der gerne vil have kvalitet i værktøjskassen. De henvender sig som hovedregel ikke til et prof firma der har den større industri som kundekreds. Min erfaring både i praksis og ved at surfe på nettet fortæller mig at de går i byggemarkeder og her er der altså yderst sjælden personale der ved noget om min varegruppe - tá ned af hylden og gå til kassen og det synes jeg er ærgerligt. Det kan ofte ende med en skuffelse for slutbrugeren.

Jeg kunne stille spørgsmålet til dig hvis du var min industrikunde - ville du undre dig over at jeg sideløbende kører en anden forretning med nøjagtig de samme produkter (med de højere priser jvf min tidligere indlæg)

Jeg er ene importør af flere mærkevarer og det er dem jeg helt klart brænder for - det er kvalitet og virker HVER gang og det er det mit prof firma er kendt for at sælge. Jeg har alternative mærker på hånden men kender ikke kvaliteten.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)