Hej Alle Jeg har brug for lidt hlælp på vejen her !!!! Jeg har været ansat sælger de sidste 8 år, og har beskæftiget mig med alle former for salg inden for b2b. den sidste virksomhed jeg arbejdere i er nu blevet solgt, og jeg overvejer at blive selvstændig sælger. Benytter markedet sig af folk som mig ??. Jeg havde tænk mig at beskæftige mig med mødebooking, telesalg, kampagne opfølgning, samt sælger sparring. Jeg har ikke tænk mig at beskæftige mig med salgtræning og coaching, da jeg ikke mener dette giver sælgerne det storre udbytte...sorry min mening. Hvad siger forumet her, er der nogle der ville benytte en sådanne hvis ja...hvorfor og hvis nej igen hvorfor. På forhånd tak Michael Dall |
Dygtige freelance sælgere....er der brug for dem ?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Hej Michael Jeg vil tro at mange mindre, og især nye virksomheder godt kunne bruge folk som dig. Især virksomheder hvor økonomien ikke strækker til at ansætte en sælger - eller behovet ikke er stort nok til en fuldtidsstilling. Der er mange som har høje ambitioner omk. sit projekt, men har meget svært ved salgsdelen, for ikke at nævne lysten til dette. Ved at bruge folk som dig, kan man koncentrere sig om det man er god til. Mit umiddelbare indtryk er virksomheder med et fysisk produkt. Begrundelse: Jeg har selv overvejet at bruge en freelance sælger, men det som stopper mig er at sælgeren er lidt... hvad skal jeg kalde det... fremmed for min virksomhed - han vil ikke kunne gøre det med samme "sjæl" som jeg. Han er ikke en del af min virksomhed. Det var mine tanker om det. Jeg håber du kan bruge det til noget. Mvh Ronni PS: Jeg har muligvis et andet projekt hvor du kan bruges - så du må gerne lige smide en mail hvis du vælger denne levevej. |
Hej Michael. Jo ser du. Der da brug for freelance sælger.Men din konkurrence er jo så B2B firmaer. Problemet som jeg ser det for de fleste freelancer, er at de har ikke et ydre de kan vise på samme måde som en Virksomhed. men så er der den personlige kontakt ved freelancere ..men den kan virksomheder vel også give ?! ... men så kan jeg jo dreje den om og sige en freelancer er jo også en virksomhed! bare med en mand. ... |
Vi Leverer Web Design og Web Shop løsninger, Se referencer her.
Hej Michael Jeg har de sidste 5 år levet af det du gerne vil, nemlig sælge for andre virksomheder. I dag har det udviklet sig til salesnordic.dk med opgaver i hele norden. Har du mod på at kaste dig ud i livet som selvstændig, er min eneste anbefaling, så gør det. Vil du have din første freelance opgave har vi sikkert en opgave du kan hjælpe med at løse for en af vores kunder. Send mig en mail på salg@salesnordic.dk eller ring på 72401440 på mandag og lad os få en snak om hvilke muligheder vi kan tilbyde. |
Jeg har brug for freelance sælgere, du kan sende mig en PM hvis du er interesseret... Venlig hilsen Ania Christiansen Ørestadens Vagt og Værdihåndtering |
Ja der er ALTID brug for dygtige sælgere, så bare gå i krig chef ! Som det tidligere blev kommenteret, så er det netop salget mange iværksættere halter på. De har et super produkt, men har ikke salgsevnerne og kommer derfor ikke rigtig ud af starthullerne. Hvis du kunne tilbyde denne service på et no-cure-no-pay koncept (ren provision), så tror jeg du vil få masser kundetilbud. Hvis du er en skarp sælger og måske allerede har flere kontakter, så burde du kunne lave en ganske god forretning. En af dine fordele kunne jo være, at med flere produkter fra forskellige kunder, kunne du med et møde/opringning lave flere salg... Kort sagt - klø på ! ...og giv mig besked når du gør - kender et par mulige kunder til dig ;) |
Ja, der er i høj grad behov for dygtige sælgere. Jeg har sendt dig en mail med en konkret opgave - håber at høre fra dig. |
|
Online markedsføring - Marketingzonen.dk
Selvfølgelig er det sælgeren der skal tage hele risikoen for salget og poste alle pengene i. Sådan ville jeg også gerne arbejde :-) |
Hej Michael Selvfølgeligt er der brug for dygtige sælgere. Kan du dit kram så er det sværeste nok at sammensætte konceptet og vurdere aflønningen. Jeg tror du primært vil have succes hos mindre virksomheder der ikke selv har ressourcer / overskud til at ansætte sælgere. Og tilbyder du dig som No cure No Pay sælger så skal du nok fange mange nye kunder i dette forum. Men hvorfor ikke være lidt opsøgende?? Udvælg en målgruppe og tag kontakt til en række virksomheder afsætter produkter til denne målgruppe. Så har du flere indfaldsvinkler til at komme i kontakt med kunden. Jeg er da personligt interesseret i en der formår at sælge mine interaktive rundturen. Fx. arbejder jeg på et koncept med interaktive bykort der skal sælges til eks. turistbureauer, teaterbranchen, golfbaner oma. Det ville være kanon med en samarbejdspartner som dig, så jeg kan koncentrere mig om det jeg er godt til. Jeg har også brug for lidt større projektsalg hvor der kan være en løbende inkomst. Så jeg tror mulighederne er mange. Men beskyt dig selv og udarbejd et holdbart koncept der er gennemskueligt for alle. Hilsen Morten |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)