Hej alle, Jeg er kommet i kontakt med en kinaeske virksomhed, som producere "xx sodavand". Denne Sodavand findes ikke i Danmark og jeg har lyst til importer den. Jeg kom bare til at tænke over, hvad hvis den kineske levendør en dag ved laver fejl producerer sodavanden, som nogen i Danmark bliver syg af..Hvem har ansvaret ? Det er nok importøren. Kan jeg forsikre mig mod sådan noget med en forsikring ? |
Hvis der ikke er lavet om meget for nyligt har du som første importør produktansvaret når varen kommer ind i EU, altså dig som du også selv skriver.
Når du nu drømmer om at importere sodavand fra Kina, så tænk lige over at der sikkert både er punktafgifter, emballageafgifter fødevaregodkendelser m.m. der skal være i orden inden det kommer ind i landet. For slet ikke at tale om din kalkulation så er i orden på Westbound rute med et produkt du nok får svært ved ikke at få transportskader og et marked hvis importprisen er dyr på containere.
Så kunne det jo være spændende at vide om der er nogen der gider drikke de sodavand? har du checket det?
//