Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento lagerproblem?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har skrevet et indlæg lign. før, men fik desværre ikke afklaring på problemet, som jeg synes fylder og bruger rigtig meget tid i hverdagen, så håber i kan hjælpe.

Vil prøve og forklare det så godt jeg nu kan :)

Det skal lige siges at det har virket før, og så gik der noget galt og det virker ikke længere.

Lager systemet fungerer således at når kunden klikker videre til bestilling går ordren ind og der trækkes i lageret. Det kan ikke laves så meget anderledes da jeg bruger epay.
Hvis kunden så springer fra ved betalingen, er ordren jo gået ind og varerne trukket ud af lageret. Jeg går så ind og annullerer ordren og varerne skulle så gerne komme på lager igen indenfor en times tid, som de gjorde engang. Det sker også hvis der i forvejen f.eks. findes en str. small af varer, og jeg har annulleret en ordre med en str. medium. Så kommer medium ganske rigtig på igen.
Dog hvis det var sidste størrelse af en vare f.eks. medium, så sker der bare ingenting, den tilføjer godt nok 1 stk. til lager og status står til på lager, dog forstår systemet ikke og opdatere så den vises i shoppen igen.

En anden problem er når jeg krediterer en vare, her hvis det er sidste størrelse uanset om der er en anden størrelse i forvejen, så står lager status til ikke på lager, dog har den godt nok tilføjet 1 stk., og den vises ikke før jeg manuelt går ind og ændrer.

Når en kunde kommer til betaling og så går tilbage eller lign. og hvis det var sidste stk. er varen jo væk, og kunden tror den er solgt, hvilket den jo ikke er.
Vi har fået følgende svar fra magento folket:I've talked with our developers.  Unfortunately,  the behavior you described is native Magento behavior.  
Stock status is an additional attribute.  It is not a value that is calculated using quantity.  Also, Magento does not remember the previous state of stock status, meaning that it doesn't remember if the status was previously "in stock" so that it does not automatically update it.  Stock status is changed automatically only when the current quantity triggers lower than minimum sale quantity. 
As such, you will need to manually change the stock status to "in stock" if a product's quantity becomes more than 0.

Det svar forstår jeg ikke i og med det jo tidligere har fungeret så fint så fint :)

Nogle som oplever det samme, og som har en løsning på det?

MvhMissMartinsStine

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke langt, nogle der har mod på det :D

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)