Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flash or not? - eller hvor udbredt er flash?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Jeg er ved at søsætte en præsentatationssite for en online cd udgivelse med moderne, instrumental electronica. Siten indeholder en række fotos, som gerne automatisk skulle fade (eller skifte) over i hinanden efter  5 - 8 sekunder.

Har fået to forskellige svar fra kompetente it folk: A  siger, at det er dumt at bruge flash, fordi mange brugere ikke har det installeret. B siger, at ved at lave det i flash, er jeg sikker på at siten vises rigtigt/ensartet - endvidere har næsten alle programmet installeret. I hvert fald de målgrupper musikken henvender sig til.

Har søgt på "flash" både på denne side og andre steder, men har ikke fundet svaret på, hvor udbredt flash er.

Hvem har ret - A eller B?

Hilsen Viggo Steincke

Steincke Soundlab v/ Viggo Steincke
steincke.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 19:26

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:52
Har forresten lige et side-spørgsmål, som også har med flash at gøre. I den nyeste version af IE, er der kommet en eller anden sikkerhedsting, så man skal klikke på flashen for at aktivere den.

Syntes på en måde det er lidt synd, da det kan ødelægge nogle gode effekter. Nogle som ved mere om dette, og evt. har en måde det kan undgås på?

// Jesper Skov

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:54
der findes en måde at undgå det på, mener faktisk bare at det er et stykke gode som indsættes i falsh filen.. men jeg kender ikke det stykke kode.. men som sagt det er muligt at gå udenom.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:01
Denne fremgangsmåde har jeg brugt med succes

Fjerner outline/border uden om flash film i Internet Explorer, så den stadig virker i firefox.

<!--- HTML FILE ---!>
<html>
<body>
 <td><script src="docwrite.js"></script></td>
 </body>
</html>

Lav et Java document:

Kald det: docwrite.js

Skriv:

document.write(''<object type="application/x-shockwave-flash" data="navn.swf" width="?" height="?">'');
document.write(''<param name="movie" value="navn.swf" />'');
document.write(''</object>'');

When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:23
Hejsa

Yes dette kan undgås ved at ligge harmløst script , ved dog ikke om det virker alle steder

Tilmeldt 11. Jul 05
Skrevet kl. 10:00
Hej hjælpsomme aminoer

Tak for jeres hjælp.

Go'' weekend

hilsen Viggo

steincke.dk

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:59
et andet punkt at overveje er at nok er det ikke "alle", der har flash MEN alternativerne er som jeg ser dem endnu mere kluntede.. måske kan man lave det med javascript - men næppe med en højere succesrate end med flash (96% er et særdeles højt tal).. alternativt er lo-tech versionen i form af animeret gif.. men her skal man tænke på at frem for 5-6 billeder + kode til at få dem til at fade frem og tilbage, skal man bruge en billeder til alle "dele" af overgangen som i en tegnefilm.. typisk mindst en 5-6 billeder per transition, og så er de fine billeder (der i parantes nu er i 256 farver fordi de er gif) nu pludselig noget der fylder 6-7x så meget.. sikkert ALT for meget til en hjemmeside.

så som jeg ser det, er flash den nemmeste løsning, og hvis billederne ikke skal kunne skiftes ud af en ukyndig konstant, burde en sådan animation ikke tage mere end 1 time eller 2 at lave.. det tog mig 3, og jeg skulle først finde ud af hvordan :) - motion tween alpha anyone :)?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 19:52
Jeg kan anbefale at gøre brug af SWFObject til at indsætte Flash-filer på websites. Dels undgår man IE-problemet, dels får man mulighed for at vise alternativt indhold for brugere uden Flash og dels er der indbygget kontrol af Flash-versionen.
Tilmeldt 11. Jul 05
Skrevet kl. 11:01
Kære nbhansen & David

Også tak for jeres inputs.

mvh Viggo

steincke.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)