Hej Er der ikke en venlig sjæl der vil være så venlig lige at hjælpe mig? Jeg sidder og skal afregne moms, men blev pludselig i tvivl om moms ved varekøb i udlandet. Jeg driver en online chokoladeshop med import fra Belgien. Jeg sidder så med min ordre faktura, men ved ikke hvordan den skal registreres i mit regnskab. Jeg har ikke betalt udenlandsk moms da jeg jo er momsregistreret, så hvordan er det lige. Skal jeg trække dansk købsmoms fra beløbet? Hjælp mig lige her ![]() På forhånd tak Lotte Larsen |
Momsafregning
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Tak tak, men han køber vrer fra et ikke EU land. Jeg er næsten sikker på at reglerne er anderledes, når det er et EU land du importerer fra? Vh Lotte |
Køb i et EU land skal registreres på en konto for sig selv, der ikke trækker moms. På momsangivelsen skal du skrive 25 % af beløbet i feltet Moms af varekøb i udlandet og samtidig lægge det til købsmomsen. 1.000,00 Salgsmoms 250,00 Moms af vare køb i udlandet 750,00 Købsmoms (500,00+250,00) ------------------------ 500,00 Afregnes Husk også at hele beløbet varekøb i EU skal stå i felt A (1.000,00 kr.) |
Hej Lotte Husk endelig på at du også skal betale punkafgift af den chokolade/ sukkervare importere fra andre lande, det gælder både EU-Lande og ikke EU-lande. Hilsen Ravn |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)