Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af nyt selskab

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er mig der vrøvler. Datoen er 15/5 og ikke 30/6 som anført og ja. Du kan for indkomståret 2006 foretage fradrag for indskud på etableringskonto uden indskud hvis blot du etablerer selskabet inden 15/5 2007.   

Der er egentlig ikke så stort behov for eksempler. Uanset hvad du tjener er fradragsværdien af indskuddet kun ca. 32% og det er også derfor at du kun skal efterbeskattes med 60%. "Fidusen" er at du får lov at fordele efterbeskatningen over 10 år. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:38
Jeg prøvede at taske mine data ind i denne beregner: http://www.tax.dk/beregn/skat06.htm

Og efterfølgende tastede 125.000 kr ind i feltet "Andre ligningsmæssige fradrag" Differencen var cirka 41 tusinde kroner som jeg så vil få tilbage i skat - er dette korrekt forstået eller er jeg helt på vildspor?
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:40
Det lyder rigtigt (ca. 32% skatteværdi)

Tilmeldt 2. Mar 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:25
Hej.

Gode spørgsmål og svar som jeg også kan bruge. tak for det!

Mit spørgsmål til Bent: Jeg har af skattefar fået oplyst at man skal være lidt forsigtig i sine betragtninger med etableringskonto og etablering af et aps. Man kan så vidt jeg har fået oplyst kun hæve på etableringskontoen for den del som angår egentlige anskaffelse af drift og anlægsaktiver?? Så det at man etablerer et aps, betyder m.a.o. at man ikke automatisk kan hæve til indskydelse af aps kapital..

Er det korrekt?

Pfh tak, Lars

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 01:09
Dato: 06-03-2007 16:24:54 Forfatter: Lars E.
Hej.

Gode spørgsmål og svar som jeg også kan bruge. tak for det!

Mit spørgsmål til Bent: Jeg har af skattefar fået oplyst at man skal være lidt forsigtig i sine betragtninger med etableringskonto og etablering af et aps. Man kan så vidt jeg har fået oplyst kun hæve på etableringskontoen for den del som angår egentlige anskaffelse af drift og anlægsaktiver?? Så det at man etablerer et aps, betyder m.a.o. at man ikke automatisk kan hæve til indskydelse af aps kapital..

Er det korrekt?

Pfh tak, Lars

Nej det er bestemt ikke korrekt. Traditionelt kunne etableringskontomidler kun bruges til at etablere sig som selvstænding erhversdrivende med anskaffelse af driftsaktiver. Pågældende medarbejder er tilsyneladende ikke opmærksom på at etableringskontoen blev udvidet for 3-4 år siden med netop muligheden for at anvende midlerne til køb af aktier/anparter.  

Tilmeldt 2. Mar 07
Skrevet kl. 12:57
Hej Bent,

Tak endnu engang, det er en stor hjælp! Jeg har åbenbart fået flere forkerte svar fra den pågældende. Man burde kunne regne med svar fra skattevæsenets erhvervsafdeling, men sådan er det åbenbart ikke nødvendigvis.

Jeg må vist hellere finde mig en advokat og en skatterådgiver, som jeg kan regne med, alt andet er for dyrt...

Tilmeldt 2. Mar 07
Skrevet kl. 14:29
Hej Bent

Hvis jeg ønsker at  starte op med et personligt eget selskab nu og vil etablere et aps i løbet af sommeren elller efteråret 2007, hvordan så med  reglerne for etableringskontoordningen, når jeg vil bruge en sådan konto til at hæve aps kapitalen - kan jeg bruge ordningen uden indbetaling og på hvilke betingelser, evt ved indebetaling - betingelser?

P.f.t  Lars

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:14
Dato: 07-03-2007 14:28:59 Forfatter: Lars E.
Hej Bent

Hvis jeg ønsker at  starte op med et personligt eget selskab nu og vil etablere et aps i løbet af sommeren elller efteråret 2007, hvordan så med  reglerne for etableringskontoordningen, når jeg vil bruge en sådan konto til at hæve aps kapitalen - kan jeg bruge ordningen uden indbetaling og på hvilke betingelser, evt ved indebetaling - betingelser?

P.f.t  Lars

Du kan anvende etableringskonto uden indskud:  foretage fradrag for "indskuddet" på selvangivelsen for 2006 og undlade at foretage indskud hvis du etablerer selskabet inden 30/6. 30/6 fristen harmonerer også med at du skal stifte selskabet senest 30/6 hvis du skal anvende reglerne om skattefri omdannelse og omdanne pr. 1/1 2007.   

Tilmeldt 2. Mar 07
Skrevet kl. 15:23
Tanken er, at jeg først vil etablere selskabet ved udgangen af 2007 og altså efter 30/6 2007 ?
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:28
Ja så kan du ikke foretage fradrag uden indskud for 2006. Du kan gøre det for 2007 hvis du venter med at stifte selskabet til 2008. Dvs. inden 30/6 2008.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)