Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms for ikke-momsregistrerede

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Fra  WebSights Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart have lavet mit første regnskab for min ikke-momsregistrerede 'virksomhed' (omsætningen var i 2010 under de 50.000).

I den anledning har jeg et spørgsmål, som sikkert er uhyre simpelt for de fleste Amino'er. Det er (næsten) pinligt at stille.

Når jeg nu har købt en eller anden ting, som skal trækkes fra i regnskabet, er det så beløbet ekskl. eller inkl. moms jeg kan trække fra. Altså, hvis jeg har købt en ting til 1000 inkl. moms, kan jeg så trække 800 eller 1.000 fra i regnskabet?  

Mærkeligt nok har jeg ikke fundet oplysningen nogle steder, jeg må have ledt de forkerte steder. Jeg gætter på at jeg kan trække alle 1.000 kroner fra, når jeg nu som ikke-momsregistreret ikke kan få momsen refunderet.

På forhånd tak Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bjerre Christensen:
Jeg gætter på at jeg kan trække alle 1.000 kroner fra, når jeg nu som ikke-momsregistreret ikke kan få momsen refunderet.

Det er rigtigt!Yes

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bjerre Christensen:
(omsætningen var i 2010 under de 50.000).

Husk at grænsen for momsregistrering ikke følger kalenderåret - men at der er tale om løbende 12 måneder.

/Henrik

Fra Ballerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Fra  WebSights Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for begge dine svar Smile

Ja, jeg ved det med de løbende 12 måneder og overvejer også at lade mig momsregistrere. Hvis 2011 bliver et godt år for mine projekter, så kommer jeg nemlig nok over grænsen. Ved det du hvor skarpt SKAT ser på den grænse? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bjerre Christensen:
Ved det du hvor skarpt SKAT ser på den grænse? 

SKARPT!.......  Populært sagt hellere gå over for rødt lys end komme i konflikt med momsloven. Den er restriktiv og dyr.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100% enig med Henrik, med den tilføjelse, at du skal momsregistreres i det øjeblik du indser, at du kommer til at omsætte for mere end de 50.000 kr.

Dvs. ikke når du krydser grænsen, men i det øjeblik du erfarer, at det er den vej det går.

SKAT ser ikke med milde øjne, og du kan sagtens blive gjort momspligtig på det salg, som ligger forud for de 12 måneder.

Så hellere start med at registrere dig nu, såfremt du har den mindste formodning om at du krydser grænsen.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)