Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere virksomheder med et CVR?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere,

Er der nogen der kan fortælle mig om man skal oprette et CVR pr. virksomhed eller kan jeg godt have flere med samme CVR?

Lad os tage udgangspunkt i at det er: A.COM & B.COM og under fakturering vil jeg gerne skrive Fra: A.COM.

Hvis jeg ikke må have flere virksomheder under samme navn, vil jeg gerne vide om man må hvis man fakturere via samme firmanavn men kører flere hjemmesider med hver sit deres navne?

På forhånd mange tak :-)

Venlig Hilsen

TAS

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 252
Fra  Lashes.dk - Alt indenfor øjenvipper Skrevet kl. 01:05

Følger lige med her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:38

BusinessClass:
Er der nogen der kan fortælle mig om man skal oprette et CVR pr. virksomhed eller kan jeg godt have flere med samme CVR?

Som enkeltmandsvirksomhed kan du kun få et CVR-nr. Hvis du har flere virksomheder kan du få en række administrative SE-nr.

Om det er en fordel for dig eller ej beror på omfang af din virksomhed og fremtidsplaner.  Der skal laves særskilte regnskaber for hver enhed. Det kan også give ekstra arbejde med fordeling af udgifter.

Men ja du kan godt have flere virksomheder under 1 CVR-nr.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:30

Hej TAS,

Du kommer kun til at have én virksomhed på ét CVR-nr, men du kan sagtens drive flere forskellige aktiviteter under samme CVR-nr.

Så selvom du har 10 forskellige hjemmesider, som hver benytter sit eget logo, så kan du sagtens drive alle aktiviteterne i samme virksomhed.

Vedr. fakturering kan du også sagtens have forskellige logoer på dine fakturaer, og du kan også oprette en nummerserie pr aktivitet.

Eks.
Så AAA.com har faklturanummer Axxx
og BBB.com har fakturanummer Bxxx
osv.

Du kan også benytte samme fakturanummerering, så alle faktura kommer i samme rækkefølge, selvom de udskrives med 10 forskellieg logoer.

Du skal dog bare skrive dit virksomheds firmanavn og CVR på samtlige faktura, og det ændrer sig ikke.

Jeg driver forskellige aktiviteter igennem mit selskab, og har derfor kaldt firmaet for "meJensen equities ApS", hvor bl.a. virksomheden www.123regnskab.dk drives under.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)