Hvilken virksomhedsform skal jeg vælge, vi er 4 ejere, som skal eje 25% hver. Vi står, desværre ikke med de 80.000 det kræver at starte et aps. Kan man løse det på en anden måde ?
Har I ikke råd til et ApS, kan I vælge et I/S, som mange iværksættere vælger. I har også mulighed for at vælge et S.M.B.A, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Er jeres erhverv risikobetonet, vil jeg ikke anbefale et I/S, men nærmere et ApS. Personligt vil jeg formentlig aldrig anbefale et I/S, da der er utrolig mange ulemper. Undtagelsen er dog hvis driften omhandler affiliate eller tilsvarende, som ikke er forbundet med risici, da er et I/S ganske glimrende. Hvad består driften i øvrigt af?
Hej
Hvis i ikke har de 80.000 kr vil et I/S være en god mulighed.
Du er velkommen til sende mig en mail på jam@integralaw.dk, hvis du vil have mere specifik rådgivning.
Det er vigtigt at få fundamentet på plads fra starten.
Hilsen
Javed Aslam
Lav ALDRIG et I/S - altid et ApS - ellers lad være.
Der er for stor risiko med et I/S - skaf de penge der skal til et ApS - det er det hele værd.
Forestil dig at I får succes med et I/S men en dag så mangler der til momsen - måske af rent likviditetsmæssige årsager - så kan Skat trække stikket og vælge hvem der skal betale ud fra personlig formue. Et I/S er som at blive gift - pjalterne bliver slået sammen.
Kender du dine partnere og fremtiden godt nok til at du vil løbe den risiko ?
Blot mit synspunkt.
Med venlig hilsen
Niels
(Første back link til mit kommende rejsesite - www.rejsentil.dk - eksperimentere lidt i disse dage)