Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man ved en sløv bærbar?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg har en Acer bærbar. Vil gætte på den er en 3 år, sådan ca.
Den er utrolig sløv og opfører sig gammelt:-).

Kan man defragmentere den, eller andet, og starte forfra?

Jeg er ikke så hardware-klog:-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:12
Først og fremmest ville jeg kigge defragmentere den (ikke formattere, som du nok mener), dernæst ville jeg kigge forbi http://www.spywarefri.dk/ og se efter de nye og smarte programmer, når din computer er ren og beskyttet med en firewall og andet godt, kan du så overveje næste skridt (det burde løse en stor del af hastighedsproblemet).

Husk også at rydde op på harddisken, smid det ud du ikke har brug for, luk alle unødvendige programmer ved opstart (så der er færrest mulige programmer der åbner ved opstart).

Når dét er gjort, vender du tilbage.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:43
Du giver ikke så mange oplysninger og måske vil du få mere hjælp i en nyhedsgruppe eller på eksperten.dk.

Nu ved jeg ikke, hvad du bruger din bærbare til, men du kan jo smide mere RAM i den eller installere Ubuntu i stedet for Windows (som du sikkert kører). Det er MEGET nemmere, end det ser ud/lyder. Faktisk nemmere end at installere Windows - og der er meget hjælp at hente i diverse Ubuntu fora.

Held og lykke med det

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:23
Scan din computer med Hi jack og smid loggen inde på spywarefri eller eksperten, så garantere jeg for den er ren som en barne numse når du er færdig, hvis det er det som er galt og det er det sikkert :-)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:18
Hvis du ikke har RAM nok (fx under 512 mb) bør du udvide den til 1GB. Dernæst er det helt sikkert smartest at starte helt forfra med format og resinstallation af windows, hvis du ikke har noget data at tabe nogen steder på maskinen (og du ved, hvad du gør).

Når du er startet på en frisk, så husk at installere nogle gode og små programmer til antivirus, antispy- og adware, firewall og evt backup, så den kan holde sig pæn og ren i et stykke tid.

Det er et spørgsmål om overbevisning, om man foretrækker at starte forfra eller at reparere på sådan en maskine. Jeg går ind for det første, men det andet kan også sagtens virke.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:52
Mange tak for jeres svar. Der er lidt at gå videre med. Burde egentlig investere i en ny:-)

Men tak:-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)