Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate og copyright?!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt har jeg tænkt mig at gøre det. På YouTube består indholdet jo nærmest ikke af andet, og de videor, der bliver fjernet, er som regel dem, der er officielle musikvideoer, altså dem, der er finansieret af pladeselskabet - derfor vil jeg primært oploade vidoer lavet af fans på YouTube.

For du har helt ret, vi hjælper dem kun til at sælge mere, end de ellers ville have gjort.

Desværre er mange pladeselskaber dog ikke særligt "visionære". Forhåbentligt bliver de klogere med tiden!

Dbh

Thomas

Både og,

Nogle vælger at købe sangen efter de har hørt den, andre lader den bare ligge på en playlist på youtube og høre den på youtube, til uendelighed. - og så mister de en potientiel kunde.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:21

Rune Jensen:

Det er ikke lovligt. Uanset hvilket produkt der er tale om, skal man have rettigheder til at dele det med andre eller bruge det.

Jeg tvivler stærkt på, at dem der kaster musikvideoer op på YouTube, har licens til det. Det er ganske enkelt bare for svært for YouTube og de oprigtige ejere af musikken, at tjekke alle videoerne igennem, og blokere dem der ikke er licens til. I værste fald, har de retmæssige ejere ret til at opkræve et licensgebyr, hvis man bruger musikken på en måde man ikke har tilladelse til.

På den anden side har jeg set kunstnere eller familie af visse kunstnere takke fans for deres oploads/flotte selvskabte videoer. Det er et meget "flydende" område, så selvom det - som udgangspunkt - ikke er lovligt, så tror jeg ikke, at der gøres det store ved det med mindre det - som nævnt - er en officiel video finansieret af pladeselskabet selv.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:28

Seiven:

Personligt har jeg tænkt mig at gøre det. På YouTube består indholdet jo nærmest ikke af andet, og de videor, der bliver fjernet, er som regel dem, der er officielle musikvideoer, altså dem, der er finansieret af pladeselskabet - derfor vil jeg primært oploade vidoer lavet af fans på YouTube.

For du har helt ret, vi hjælper dem kun til at sælge mere, end de ellers ville have gjort.

Desværre er mange pladeselskaber dog ikke særligt "visionære". Forhåbentligt bliver de klogere med tiden!

Dbh

Thomas

Både og,

Nogle vælger at købe sangen efter de har hørt den, andre lader den bare ligge på en playlist på youtube og høre den på youtube, til uendelighed. - og så mister de en potientiel kunde.

Jeps, men realiteten er - set med mine øjne - at den kunde/køber havde de aldrig fået alligevel. Det er dem, der ikke gider bruge penge på musik og er ligeglade med at eje den i bedste lydkvalitet eller i fysisk form (med teksthæfte, billeder, m.m.).Det kan pladeselskaberne ikke gøre noget ved. Det er i den retning, at udviklingen desværre er gået.

Personligt skal jeg eje al den musik, jeg kan lide, i fysisk form. Jeg betaler for al min musik, men det er også fordi, jeg er musiknørd/fanatiker. Jeg ønsker at støtte branchen. Men jeg tror også på, at YouTube er med til at sælge meget mere musik, end pladeselskaberne ellers ville have solgt - også selvom der er mange andre, der bare går ind på YouTube og lytter (dem, der alligevel ikke ville have brugt penge på musik). Her er pladeselskaberne desværre ikke gode nok til at opveje fordelene imod ulemperne!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 13:31

Der er nu mange store pladeselskaber som rent faktisk giver lov til, at du kan vise deres YouTube musikvideo på din hjemmeside.

Jeg ved så ikke om en officiel kanal har uploadet dine soundtracks til videre viral "naturlig" markedsføring.

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 13:39

Det giver jeg dig helt ret i, men det gør det stadig ikke logisk, at bidrage med at kaste ulovlige musikvideoer op på YouTube. Hvis man kan slippe afsted med at røve en bank, er det jo heller ikke noget vi er fans af.

Uanset om man tror det hjælper på musikernes salg eller ej, er det deres rettighed alene, at uddele licenser til deres musik.

Der findes allerede en del selskaber, der forsøger at opkøbe licenser til populære sange, som så bliver kastet op på YouTube. Her kan bl.a. nævnes VEVO som det største selskaber, men de har kun licenser til sangene i U.S.A.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)