Hej Aminoer |
Hvis du har rettigheden til musikken, det har man i de fleste cases ikke.
Se om dem du vil sælge for, evt har lagt nogle teaser op.
Hej Aminoer |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Hej okay. |
Hvis det ikke er lovligt, så er der i hvert fald virkelig mange, der bryder loven. Jeg ser YouTube musikvideoer igen og igen, selv på etablerede/respekterede musiksites! |
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Hvordan står jeg så? |
Hej igen, Gang på gang står der jo også på youtube at en ting er blevet slettet pga manglende ophavsret. Sony, discowax og universal er slemme til at få tingene slettet hurtigt. - mens andre mere eller mindre er ligeglade med det. Folk tager jo kun filmene fra youtube, fordi de ligger der i forvejen - jeg ved ikke om dette er lovligt. |
Altså det er jo lidt smart, at kunne give folk en lille smagsprøve på hvad de køber. |
Personligt har jeg tænkt mig at gøre det. På YouTube består indholdet jo nærmest ikke af andet, og de videor, der bliver fjernet, er som regel dem, der er officielle musikvideoer, altså dem, der er finansieret af pladeselskabet - derfor vil jeg primært oploade vidoer lavet af fans på YouTube. For du har helt ret, vi hjælper dem kun til at sælge mere, end de ellers ville have gjort. Desværre er mange pladeselskaber dog ikke særligt "visionære". Forhåbentligt bliver de klogere med tiden! Dbh Thomas |
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Det er ikke lovligt. Uanset hvilket produkt der er tale om, skal man have rettigheder til at dele det med andre eller bruge det. Jeg tvivler stærkt på, at dem der kaster musikvideoer op på YouTube, har licens til det. Det er ganske enkelt bare for svært for YouTube og de oprigtige ejere af musikken, at tjekke alle videoerne igennem, og blokere dem der ikke er licens til. I værste fald, har de retmæssige ejere ret til at opkræve et licensgebyr, hvis man bruger musikken på en måde man ikke har tilladelse til. |