Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook Ads - "clicks" der køber?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg ved godt det er lidt dumt, fordi det kan variere alt efter hvor bredt man målretter sit produkt.

Men jeg prøver at udregne om mine kampagner skal forsætte eller afvikles. Derfor kunne det være smart med et cirka-tal for hvor mange clicks i regner med der faktisk køber produktet? Jeg tænker 10%? Eller er det alt for optimistisk?

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 14:25

Hej Heidi.

Det er så godt som umuligt, at give et ca. tal - alt for mange faktorer gør sig gældende. Hvor 0.20 % kan være en guldgruppe for visse vrksomheder er 4% måske min. krav for andre.

Men uanset så lyder 10 % meget optimistisk.

Kontakt mig gerne hvis jeg skal lave en kort og præcis analyse, af dine Facebook Ads UB.

Med venlig hilsen

Johannes Helleland

www.jatilroi.dk

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:47

Ja, det er sgu nok alt for optimistisk. Jeg har siddet og Googlet "Facebook+conversion-rate" hvor mange siger at 1% er en god conversion rate. Dvs. min cost-per-click skal ganges med 100 inden der kommer en pose penge (lead).

Har lige siddet og renset min kampagne-portefølje for dårlige kampagner :-D

De var penge ud af vinduet, hvis konverterings-raten fra click til køb er 1%

Det er nok altid en god ide at være lidt pessimistisk.

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:55

Hej Heidi,

som Johannes er inde på er det meget svært at sige hvilken konverteringsrate du vil kunne forvente at have på dine annoncer. 

Men når du skal se på om du skal forsætte med dine annoncer eller afvikle dem, skal du som det første se på om de er profitable. Hvis de ikke er dette, skal du enten optimere dem, eller afvikle. 

En måde at finde ud af om de er profitable er at udregne din EPC (earnings per click). Hvis du tjener 300 kr. på 50 besøgende vil du have en EPC på 6 kr. (300/50). Så længe din EPC er højere end din CPC (Cost per click) tjener du penge, og så skal du selvfølgelig beholde den. 

Når vi snakker om konverteringsrate så er de mest afgørende faktorer ting såsom, hvor præcis du rammer din målgruppe, produktkategori, pris samt hvor optimeret din hjemmeside er.

Håber du kan bruge det til noget, hvis du andre spørgsmål så bare spørg løs :D

Mvh

Thomas Hørslev

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)