Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farver på hjemmeside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 05
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Jeg er i gang med at udvikle en hjemmeside, og er derfor begyndt at spekulere på farvesammensætningen.

Hvilke farver mener I, en hjemmeside skal have, for at den ikke skal virke forvirrende eller på anden måde få den besøgende til at fravælge hjemmesiden?

MVH

Kenneth Petersen

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 13:45
Det er jo ikke så meget farverne i sig selv, men nærmere farvesammensætningen der tæller. Og så skal du jo huske at vælge dine farver ud fra din målgruppe - der er ikke noget enslydende svar, at alle sider med rød, hvid og orange altid fungerer. :)

www.nfdesign.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:56
Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:01
det kommer jo også helt an på hvad hjemmesidens concept er...og hvad man ønsker den skal afspejle...

flot mathias, det har MADS jo skrevet...:S

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Tilmeldt 7. Dec 05
Skrevet kl. 14:04
Hjemmesiden er en forbrugerportal og målgruppen er bilejere, der har købt bil indenfor de sidste par år.
Jeg leder efter farver, som virker beroligende og ikke virker forstyrrende lige som skrigende farver. Sidst nævnte er min egen personlige mening, for der er sikkert nogen, der synes, det er pæne farver.

Jeg havde selv tænkt på bordeauxrød og koksgrå, men hvis der er andre, der har nogle farvesammensætninger i tankerne, så sig endelig til.

Tilmeldt 7. Dec 05
Skrevet kl. 14:18
Dato: 07-02-2007 14:01:06 Forfatter: MathiasN
det kommer jo også helt an på hvad hjemmesidens concept er...og hvad man ønsker den skal afspejle...

flot mathias, det har MADS jo skrevet...:S

Siden skal afspejle troværdighed, professionalitet og seriøsitet. Men hvilken side vil ikke også gerne det?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:53
Hej Kenneth

Jeg er helt klart til det neutrale- gerne med lys/hvid baggrund for netop ikke at skræmme nogen væk.

Der ud over kan jeg godt lide at arbejde med tone-i-tone, så man bliver i samme familie.

Se bare Amino her: Hvid, Grå, Lyseblå, Mørkeblå, Sort.

Det skræmmer ingen og er behageligt at bruge.

Men ellers er jeg enig i Mads''s kommentarer: Det kommer an på, hvad siden drejer sig om.

En side til børn skal der f.eks. være mere spræl i.

Et eksempel er www.Lifetime.dk, der kører på mit CMS, Site-editor.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 7. Dec 05
Skrevet kl. 15:34
Den orange farve, der bliver benyttet på Lifetime, passer perfekt dertil. Min målgruppe er i den voksnes afdeling, så faverne skal passe til denne, men folk har forskellige smag. Baggrunden på min hjemmeside skal helt sikkert også være i den lyse ende, for jeg har været inde på enkelte hjemmesider, hvor baggrunden var sort. Jeg har højst brugt 5 sek. på disse. Men bliv endelig ved med at komme med jeres meninger... de hjælper alt sammen
Tilmeldt 7. Dec 05
Skrevet kl. 15:48
Jeg har lige været inde på www.trafficmanagement.dk Jeg kunne godt lide den farvesammensætning, de havde valgt at benytte. Jeg havde tænkt på noget tilsvarende. Hvad synes I?
Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:56
Jackpot
Siden skal afspejle troværdighed, professionalitet og seriøsitet. Men hvilken side vil ikke også gerne det?

Jo jo, det er da rigtigt nok men der er stor forskel på at ville og så til at gøre det....

Jeg er skam sikker på at afsenderen ønsker at virke både troværdig og seriøs...m.m.

Men om afsender formår det har jeg min tvivl på...

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)